Direktlänk till inlägg 8 mars 2020

Liten sammanfattning av vecka och helg

Av Göran - 8 mars 2020 18:55

Helgen lider mot sitt slut och det blir obönhörligen mer och mer inslag av vår därute. Snöstorm i tre dagar under den gångna veckan men helgen har varit helt ok vädermässigt.

Mellon är över för den här gången och jag såg inte mycket av den. Inte en minut av deltävlingarna eller av Andra chansen men lite grand här och där av finalen. Och när jag läser rubrikerna i AB och Expressens nätupplagor så inser jag att jag är totalt passé. För låten som vann sågas hårt av krönikörer och andra. Själv tyckte jag inte att den var sämre än några andra låtar. Den enda låt jag själv blev lite glad av var Mendez som väl hamnade rätt långt bak.

Någon tyckare hade satt nån rubrik att tjejerna som vann mycket väl kan komma sist. So what? Det är ju bara en tävling. Visserligen en som kan göra en handfull människor ganska förmöga ganska fort men ändå. Ur den samlade mänsklighetens perspektiv är det väl viktigare att få slut på krigen i världen, hitta ett botemedel mot Corona, cancer och AIDS för att nämna några viktigare saker. Internationella kvinnodagen är det idag också och skam till sägandes har jag inte firat den så värst mer än att krama min yngsta dotter som tittade förbi en sväng mitt på dagen.

Jag erbjöd henne att dela vår middag som redan då puttrade i min slow cooker. Hittade en högrev i frysen igår som fick tina över natten och imorse gned jag in den med en liten aning sirap och därefter salt och peppar innan den åkte ner i grytan tillsammans med en klyftad gul lök och ett par morötter, Efter tips från en gammal kompis från förr slängde jag ner några ansjovisfiléer också. Enligt honom är det en ingrediens när man lagar slotsstel. Vilket jag inte precis tänkte göra för till det lämpar sig nog ytterlår eller fransyska bättre.

Sen fick anrättningen laga sig själv i drygt fyra timmar innan jag plockade upp allt och gjorde sås av den mustiga skyn som blev. Högreven? Tja, även en tandlös person hade klarat att äta den för den föll sönder av sig själv.

Därmed är morgondagens lunch på jobbet också fixad för det blev en hel del över.

Nu sitter jag mest och väntar på Farmen. Det är ju söndag och därmed den endda dagen jag inte kan streama dagens avsnitt via nätet redan innan det sänts. Vem väljer Haroon som andrekämpe? Tja, jag har verkligen ingen aning hur han tänker. Men oavsett vem han tar så är risken stor att motståndaren underskattar honom för farmarna har inte sett vinnarskallen han visade i Torpet-finalen. Det är nästan så att jag håller lite på honom.

Därmed ska jag avsluta med att skicka en tacksamhetens tanke till alla er av motsatta könet som jag tycker om. Till min mor och mormor förstås, fast de inte längre vandrar på jorden. Till mina systrar, mina döttrar och alla andra underbara kvinnor på jorden. Tack för att ni finns! Livet vore ourhårdligt utan er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards