Direktlänk till inlägg 18 september 2022

Mer höst

Av Göran - 18 september 2022 09:07

Börjar dagen med ännu en höstsång. Från Kalmar, som Ola Magnell kom ifrån, åker vi till Malmö där Dan Hylander föddes och växte upp. Tänk att det är hela 43 år sedan denna klagosång spelades in på platta.

För höst är det absolut. Sommarens oundvikliga bortgång har börjat och naturen byter färg lite mer för varje dag.

Igår var det en märkesdag för oss hockeynördar eftersom den nya hockeysäsongen startade. 

Timrå åkte till Göteborg för bortamatch mot Frölunda och fick med sig två po'äng efter att han spelat oavgjort vid full tid plus efter fem minuters förlängningsspel. Straffläggningen som fick avgöra vann vi efter snygga mål av Emil Pettersson och Jonathan Dahlén.

Matchen började kl. 15 så jag lagade middag i förväg så det var bara att värma på den när man ville/hade tid att äta. Idag får sonen fixa sin middag bäst han kan för klockan fyra börjar evenemanget jag sett fram emot sedan förra julen. Då fick jag i julklapp två biljetter till Ronny Erikssons show i Tonhallen.

Då var föreställningen bokad till januari men sköts sedan upp p.g.a pandemirestriktionerna som ännu låg kvar då.

Och idag ska det alltså ske. Jag bjuder med mig min tama husmekaniker för han kan nog också behöva ett skratt eller två. Bortsett från lokalrevyn i januari är det väldigt längesen jag besökte nåt kulturevenemang så det ska bli roligt.

Det betyder också att jag missar chansen att se GIF Sundsvalls match. Men jag kan se den i efterhand om jag vill. De har dock, i stort sett, redan sumpat chansen att klara sig kvar i allsvenskan efter klena resultat hela säsongen.

Men vem sörjer över det när hockeyn startat om igen och Timrå ser ut att ha ett väldigt spännande lag som kan vara hur bra som helst.

Därför räknar jag med att det blr en bra dag även idag och önskar det även för er, kära ordbrukare  Lidhult, Hässelby, Njutånger och Harads.

Vi ses! När?Tja, det märker ni...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Torsdag 28 mars 13:42

Det moderna bondfångeriet börjar ta sig nya skepnader! Bara idag har jag anmält fyra annonser på FB där den ena utgav sig för att vara Youtubern och infuensern Joakim Lundell, alias Jockiboy, i en intervju hos Bianca Ingrosso. Man hör att det är ha...

Av Göran - Onsdag 27 mars 19:23

Måndagen och tisdagen liksom bara försvann. Och snart har väl även onsdagen följt i deras spår. Det grämer mig en aning att när jag nu äntligen hittade ett sätt att se all ishockey i hela Europa och även i Nordamerika helt gratis så är favortlaget ut...

Av Göran - Tisdag 26 mars 09:50

God Tisdagförmiddag på er, kära ordbrukare! Den här dagen började  tidigt. Redan halv fem vaknade jag utan att kunna somna om. Låg dock kvar ändå i en halvtimme innan naturen krävde uppstigning. En dusch och en kopp kaffe och sen byta lakan i sänge...

Av Göran - Fredag 22 mars 11:29

Nu är han äntligen här, mitt allra första barnbarn! Han skulle ju ha kommit igår egentligen men han tog sån tid på sig att det hann bli fredag. Lik sin pappa är han och givevis det mest fantastiska barn som någonsin fötts! Precis som ALLA barn både f...

Av Göran - Torsdag 21 mars 11:42

Jamen, det har ju liksom bllvit lite av en tradition att jag lägger ut "21/3" av och med Dan Hylander och Raj Montana Band när datumet infaller. Den har passerat 40-stecket och Dan själv fyller sjuttio i år om jag inte minns fel. Men både han och låt...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards