Direktlänk till inlägg 2 maj 2009

Arbete/Nöje - var går gränsen?

Av Göran - 2 maj 2009 11:16

En kommentator till gårdagens inlägg tyckte jag var rolig som kallade mina aktiviteter igår för att arbeta. Jag säger bara... Den som nån gång vaxat och polerat en gammal SAAB 9000 för hand förstår varför jag använde det ordet. Kan säga att jag var duktigt trött i båda armarna efteråt.

Annars brukar jag definiera ordet arbete lite annorlunda. På jobbet händer det att nån arbetskamrat klagar över att man måste göra nåt som inte är roligt. Då brukar jag säga att vi inte är där för att ha roligt utan för att göra ett jobb. "Roligt" betalar man för- om man däremot får betalt så är det arbete. Så enligt den tesen hade jag alltså roligt igår för varken vax eller polertrassel var gratis och ingen betalade mig för det! Nästa gång får jag väl uttrycka det på annat sätt kanske. Skriva att jag roat mig med att klippa gräs, hänga tvätt, byta motorolja, skura golven, tapetsera ett rum eller vad jag nu förlustat mig med.

Men det är faktiskt så att jag blir glad åt ALLA kommentarer här, även om man kanske skulle säga att det jag skriver är skit (vilket är sant också ibland). För om nån bryr sig tillräckligt för att skriva en kommentar så har jag väl på nåt vis lyckats beröra, få nån annan att tänka till!

Nu ska jag gå ut i vårsolen och bjuda upp lövräfsan till dans på gräsmattan bakom huset. Sen ska här grillas lax innan jag sticker in till stan för att ta en fika med "gubbupplagan" av lille Janne som jag hade så kul med i mitten av 60-talet och fram till början av 70-talet.

 
 
Ingen bild

Hjördis

3 maj 2009 09:19

Hej vännen!
Var det inte samma kommentator som hamnade på någons "dissa-lista" nån gång för länge sedan?=) Att alla inte tycker lika är en grej, men att det finns bloggar som ebart risar och rosar andras bloggar är lite märkligt tycker jag!
Men din blogg gillas starkt av mig!

 
Catten

Catten

3 maj 2009 17:02

Hmm..det där med kommentarer är ju som det är...Jag fick en fin idag jag med*L* Det är ju så lätt att klaga på andra (speciellt anonymt) även om man själv aldrig har något att säga. Det vore kanske befogat med kritik om sådana "småbloggare" som du och jag utgav oss för att säga absoluta saninngar, eller var pretentiösa åsiktsmaskiner - men det gör vi ju inte? Grejen med en egen lien blogg, oavsett antal besökare eller kommentarer är väl den att man ska/får skriva om just det som berör en själv, just här och nu?

http://catten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Måndag 13 maj 08:23


Den trettonde idag. Men inte fredag den trettonde som jag hade som rubrik på mitt hittills enda blogginlägg för detta datum. Lite märkligt att det bara finns ett eftersom jag redan för två år sedan satte upp målet att varje datum på året skulle inneh...

Av Göran - Söndag 12 maj 06:08

Ibland undrar jag om demensen redan börjat smyga sig på mig. Fast om jag bara tänker efter en aning så vet jag ju att det inte är nåt nytt. Att då och då vara lite disträ är kanske en del av min personlighet. Då låter det genast mindre negativt. Bä...

Av Göran - Lördag 11 maj 11:18

Nu är det en tid på året som jag, som barn och tonåring, såg fram emot rätt länge. Eller... Rättare sagt så är det  TVÅ tider på året som jag såg fram emot då. Samtidigt dessutom! Dels är det ESC-finalen ikväll. Stora "Mellon" alltså. Fram till kan...

Av Göran - Onsdag 8 maj 10:20

"Alla klagar på vädret men ingen gör nåt åt det!" Nej, hur skulle vi kunna det? Men klaga kan vi ovh klaga har vi (jag) rätt att göra idag. Maj månad är åtta dagar gammal och utanför fönstren yr det snö i luften.  SNÖÖÖ!!! I MAJ??? Ska det VARA s...

Av Göran - Lördag 4 maj 20:06


Bortrest i några dagar och fick möta våren i sin prydno nere i Södemanland. Men sen jag kom hem till Sveriges midja har det hänt massor här också när det gäller utveckling av ny årstid. Efter två dagar med strålande sol fråb klarblå himmel och förs...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards