Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

"Bi nog ba baja bi fädit"

Av Göran - 19 januari 2011 13:28

Visst gör det ont....när kroppar brister! Nåja, brustit kanske inte min kropp riktigt har gjort ändå även om det känns så! Fy f-n vad det gör ont att flytta! Fredag, lördag, söndag och måndag har jag släpat möbler, kartonger och allt möjligt tungt och nog känns det att man inte är 25 längre...

Så idag var jag helt enkelt tvungen att unna mig lite time-out. Inte så att jag sitter helt overksam men tempot är sänkt ganska ordentligt. Samtidigt gnager vetskapen om hur mycket som återstår att bära ut och frakta hit så man får liksom dåligt samvete att man inte går på fulla varv. Håller på i lägenheten mest idag. Har monterat ihop sängen, hängt upp lite lampor och gardiner så det åtminstone ska börja likna ett hem här. Men långt kvar, som sagt!

Imorgon blir det inte heller så värst mycket rusch, åtminstone inte på förmiddagen för då ska bilen lämnas in till Magnus på verksta´n och fixa anmärkningarna från besiktningen före jul. Min tama husmekaniker sover då efter sista natten men har lovat dyka upp vid lunchtid ungefär och hjälpa mig igen.

Nu tror jag också att jag har träffat alla grannarna som hastigast och hälsat på dem. Första intrycket är att det är trevligt folk som bor i huset.

Så.... det blir nog bra, det här! Så småningom! Eller som min numera snart 40-årige lillenbror sa då han var liten och inte kunde prata rent; "Bi nog ba baja bi fädit" (Det blir nog bra bara det blir färdigt!)

Ta vara på denna onsdag, kära ordbrukare, för den kommer aldrig tillbaka!

Det gör däremot jag, förmodligen! Förr eller senare!

 
 
Ida

Ida

20 januari 2011 09:02

Tack!
Jag letade nog bara efter texten till Senare År och kom in på din blogg.
Visst kanske kan män i 50+ känna mer igen sig i låtarna än vad jag kan göra, men du måste ju hålla med mig om att hans låtar är underbara?
Ta tex. "Jag saknar dig", "Två blåa ögon" och "Club Zebra" eller hans "Omaha" det finns ingen som kan skriva så bra som Uffe. Hoppas han blir frisk snart och kan göra en ny turné.

Jag hade nyligen raderat alla mina inlägg på bloggen för att fräscha upp den lite, eftersom det mest var negativa inlägg. Och från och med nu ska jag försöka gå ner i vikt iallafall att börja med :P

http://janssoon.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Söndag 28 april 07:29


  Nu har jag provsmakat! I somras hittade jag ju ett fabrikat av surströmming som jag aldrig ens sett eller hört talas om. Och än mindre smakat. I den FB-grupp för surströmmingsfantaster som jag är medlem av kom flera vitt skilda recensioner av ...

Av Göran - Onsdag 24 april 13:19

Onsdag. Mitt i veckan. Lill-lördag. Eller pig-lördag som några kallar det. Och äntligen har vi fått lite mer än enstaka plusgrader här på Sveriges midja. Efter 3-4 frostnätter och bara en eller två grader över noll om dagarna känns det skönt att slip...

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards