Alla inlägg den 1 december 2011

Av Göran - 1 december 2011 22:57

Som jag skrivit här förut; Det var för att hjälpa oss stå ut med mörkret om hösten och vintern som vår herre gav oss hockeyn! Timrå har inte rosat marknaden denna höst och är ju fortfarande sist i tabellen men resultaten de tre senaste matcherna pekar i alla fall åt rätt håll. Satt framför TV;n och njöt av Per  Hallins tjusiga soloride i sudden death.

Men även av lagmoralen matchen igenom, försvars- och inte minst målvaktsspelet. Jocke Lundström har hysterisk form just nu och det lägger förstås grunden till segrarna efter Karjala-uppehållet.

Annars har jag f.n 14-dagarsledigt, börjar igen den 12;e. Och den här ledigheten så SKA förrådet städas. Imorgon tror jag om inte ryggen är alldeles hopplös när jag vaknar. Då kan jag ju passa på att plocka upp adventsgrejorna också. En vecka för sent! Men det är ju inget som säger att man måste ha en massa ljusstakar och stjärnor i fönstren. Jag jobbade ju i helgen som var och därför har det inte blivit ännu. Men jag ska ta mig i kragen och försöka komma till skott.

För ska sanningen fram så tycker jag ju att det är ganska vackert med alla ljus och stjärnor. Inte för att jag bryr mig nämnvärt om julen men ändå. I år ska jag ju dessutom jobba natt både julafton och juldagen. Sen är det sex dagar ledigt så jag börjar jobba igen klockan sex på morgonen på nyårsdagen. Så nyår blir ju också stillsamt!

Läser i kvällspressen på nätet att nu är det en stackars gammal tant som dött av svält på ett av Caremas äldreboenden. Jag bara undrar när regeringen ska reagera mot detta skandalbolag. Eller ska de införa ättestupa igen?

Då behövs ju ingen åldringsvård - så fort faster Asta eller moster Börje blivit så skröpliga att de inte orkar jobba längre så knuffar vi dem utför ett stuo så de slår ihjäl sig. Hur mycket skulle inte skatterna kunna sänkas då?

Och arbetslösa kan få ett halvår på sig att skaffa en anställning, sen skjuter vi av beståndet. På det sättet behövs ju inte lika mycket A-kassa och då kan ju arbetsgivaravgifterna  och ännu mer skatt sänkas.

Till slut kanske vi kan avveckla skatterna helt och hållet. Folk får väl vårda sig själva. Bygga sig egna vägar. Lära barnen läsa, räkna och veta hut helt på egen hand. Och de som önskar mer utbildning än så för sina ungar får väl "slanta upp" och betala för privatskolor. Allt i den heliga skattesänkningens namn!

Bäst jag avrundar innan jag blir riktigt förbannad! Sov gott i Mölle, Bredaryd, Simlångsdalen, Fruängen och Herrskog.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards