Direktlänk till inlägg 21 april 2014

Stackars Öster och Färjestad

Av Göran - 21 april 2014 10:28

http://www.youtube.com/watch?v=TiCxqhu9cio

Jodå, jag VET att jag har lagt ut den här länken förut men efter mina senaste så allvarsamma inlägg kände jag att jag ville muntra upp er litegrann. Och det här är en av de där musikupplevelserna som jag tycker gör en glad. Det finns fler, t.ex den här http://www.youtube.com/watch?v=xEYl7kJFmQ4.

Håll med om att de här snuttarna skänker lite glädje när man lyssnar!

Glada var också alla GIF Sundsvalls supportrar igår efter segern i Växjö. Jag kan tänka mig att Östers fans var grymt besvikna och tyckte att resultatet var orättvist med tanke på alla lägen de brände framför Tommy Naurin i GIF;s mål.

Men... det är ju så att chanserna räknas inte utan målen och det var GIF som gjorde dem igår.

Jag vill dock trösta smålänningarna lite med att säga att ni lär också vara med och kriga om direktplatserna till högsta serien i höst. För ni har ett bra lag!

Lika synd tycker jag om Färjestads supportrar som idag kommer att få bevittna när Skellefteå tar andra raka SM-guldet. Ja, jag vågar faktiskt redan nu utnämna SAIK till svenska mästare i ishockey 2014. Jag kan inte se vad värmlänningarna ska kunna hitta på som ska kunna rubba den urstarka lagmaskinen från Västerbotten. De har försökt allt men Skellefteås segermarginal har bara vuxit från match till match.

På sätt och vis hade det kanske varit roligare med en jämnare final men samtidigt måste man ju beundra den fantastiska hockey de spelar och njuta av skönheten i det när nu spänningen redan är död. Det är bara för resten av hockey-Sverige att se och lära. Sportchefer och coacher i hela landet studerar dem just nu och försöker komma på hur deras lag ska bli lika bra. Men jag tror att det kommer att se ut så här i ännu ett par år. De kommer att fortsätta att dominera svensk hockey ett tag såvida de nu inte brandskattas totalt på bra spelare. Men jag har som en känsla att de kommer att hitta bra ersättare för de som köps till NHL och KHL

Så i eftermiddag sitter man där bänkad framför dumburken och tittar igen. Och önskar att det vore mitt eget hjärtas lag som vore i SAIK;s sits...

 Men ditt är det eoner känns det som. Timrå lär få slåss för sin existens i allsvenskan även nästa vinter. Så det är tur att det finns ett lag som försvarar Norrlands ära och heder i SM-slutspelet.

Med sikte på finalen håller jag i skrivande stund på att förbereda middagen. Har en bit karré i ugnen på 80 graders värme som legat där sedan åttatiden imorse. Nån gång mellan kl. 12-13 ska jag ta ut den och låta den svalna och innan första nedsläpp ska jag smojsa ihop en potatissallad att äta till köttet.

Så... HEJA PÅ SKELLEFTE-Å!!! Och grattis i förskott till SM-guldet!

 
 
gun

gun

21 april 2014 20:37

Tyvärr är jag inte så insatt i sportens värld:).
Men tänk om Färjestaden vann över Skellefteå??
Din middag lät god!
gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Göran

21 april 2014 22:05

Nej, de gjorde inte det. Men de ska ha all credd för att de försökte.
Och käket blev suveränt. Rekommenderar varmt att tillaga en köttbit på låg temperatur i 4-6 timmar i ugnen. Krydda den och svep in i folie och låt den stå länge. Du får även en härlig fond som man kan göra magiska såser av.
Och det gör inget om köttet råkar bli kvar nån timme extra, då blir det bara mörare. Funkar t.o.m på skinkstek som annars lätt blir torr och tråkig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards