Direktlänk till inlägg 17 maj 2023

Lite om mina flickor

Av Göran - 17 maj 2023 23:05

Inte varje dag jag skriver två inlägg. Men jag har lugnat mig nu. Och uppenbarligen har Telia slutat att kommentera när de får skit på olika sociala medier. Jag skrev även lite elakt om dem på Facebook. Mest för att se om de skulle kommentera. Men kanske har pengarna för att aktivt följa vad som skrivs om dem tagit slut. Eller så kanske man har insett att det inte hjälper att publicera lögnaktiga kommentarer på bloggar och andra ställen.

Jag vidhåller dock att så fort de öppnat telefonväxeln igen imorgon så ska de få sina fiskar varma från den här gubben!

Nu har jag inget som helst förbarmande efter att ha blivit blålurad TVÅ gånger av deras hantlangare.

Bortsett från det är jag ganska glad ändå. Båda damerna i mitt liv, Thea och Madame Citroen har blivit extra ompysslade idag. Jag ägnade en god stund åt att rycka päls  på Thea men med begränsad framgång. Men med hjälp av den nya trimmern lyckades jag i alla fall ta fram hennes ansikte. Som igår bara var ett enda lurv. Päls överallt så man knappt såg varken ögon eller nåt annat. Nu är det stor skillnad dock även om en hel del återstår att ansa. Men eftersom det tog sån tid insåg jag att processen kanske behöver några dagar innan hon är ordentligt ansad.

Desto enklare var det med min andra dam. Madame Citroen kördes vid 21-tiden till den Shell-mack i stan som har halva priset på automattvätt från kl. 21,00-06,00.

Kom dit strax efter nio på kvällen och körde henne genom tvätthallen. Så nu står även hon på sin P-ruta och skiner som en grå sol. Borta är vägsalt, damm och fågelskit. Liksom grus och annat som fläckade den antracitgrå lacken innan tvätten. Invändigt var hon ju redan rengjord så nu är hon fin både utan och innan.

Följetången mellan mig och Telia fortsätter imorgon och ve den som försöker nåt annat än att fixa så jag inte längre är betalningsskyldig för den orättmätiga faktura som jag fick i förra veckan.

Lär väl återkomma i ärendet imorgon eller nån annan dag. Beror väl kanske på bemötandet de väljer att ge mig.

Men jag är alltså fortfarande på krigsstigen gällande den saken även om jag mår ganska bra för övrigt, just nu!

Nu vill jag bara att mina kära ordbrukare får en skön natt tillsammans eller var för sig, välj själva i Sunnersta, Viggbyholm, Ekshärad och Åmotfors.

Vi ses igen. "Om Gud vill och pjäxer´n håll´!"

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

18 maj 2023 09:10

Så skönt för dig med en ren och fin bil. Jag hatar min bil så mycket att jag inte städat den varken utan eller innan. Utan är det ingen ide för nu har det regnat och byvägen är som en blöt lersvamp och inne vill jag inte bara för att jag inte vill vara i bilen. Fått verkstadstid i början av juni och inte vet jag hur dyrt det blir men en sak har jag förstått. Det blir ingen semester för mig i alla fall utan som vanligt går pengar till bilen. Det är knappt en månad sedan jag betalde 23000 kr för kamkedjegrejen så nog kan man hålla sig för skratt.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Tisdag 14 maj 11:45

Succé även igår i hockey-VM för vårt käraste landslag, Tre Kronor. Igår var det Tysklands tur att få en lektion i "hur den svenska grisen biter". Citatet vet jag inte varifrån det kommer men jag gillar att använda det emellanåt. Det blev rena, rama...

Av Göran - Måndag 13 maj 08:23


Den trettonde idag. Men inte fredag den trettonde som jag hade som rubrik på mitt hittills enda blogginlägg för detta datum. Lite märkligt att det bara finns ett eftersom jag redan för två år sedan satte upp målet att varje datum på året skulle inneh...

Av Göran - Söndag 12 maj 06:08

Ibland undrar jag om demensen redan börjat smyga sig på mig. Fast om jag bara tänker efter en aning så vet jag ju att det inte är nåt nytt. Att då och då vara lite disträ är kanske en del av min personlighet. Då låter det genast mindre negativt. Bä...

Av Göran - Lördag 11 maj 11:18

Nu är det en tid på året som jag, som barn och tonåring, såg fram emot rätt länge. Eller... Rättare sagt så är det  TVÅ tider på året som jag såg fram emot då. Samtidigt dessutom! Dels är det ESC-finalen ikväll. Stora "Mellon" alltså. Fram till kan...

Av Göran - Onsdag 8 maj 10:20

"Alla klagar på vädret men ingen gör nåt åt det!" Nej, hur skulle vi kunna det? Men klaga kan vi ovh klaga har vi (jag) rätt att göra idag. Maj månad är åtta dagar gammal och utanför fönstren yr det snö i luften.  SNÖÖÖ!!! I MAJ??? Ska det VARA s...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards