Direktlänk till inlägg 8 maj 2017

Måndag. Nu igen..

Av Göran - 8 maj 2017 16:30

Tja, som jag varit inne på förut - Man börjar falla in i dagtidslunken. Där ingen har bråttom på måndagen ("Vi har ju hela veckan på oss!"). I alla fall kändes det så på det möte jag fick rycka in på kort varsel eftersom de absolut ville ha med ett skyddsombud. Vi skulle gå igenom och revidera en riskanalys för ett arbete som inte utförs ens varje år. Men nu var det dags och då kom de på att vi ska revidera den.

Innan mötet hade jag suttit vid datorn sedan jag kom dit och hållit på med saker som kräver 100 %-ig koncentration så jag var ju redan trött i skallen då jag kom till mötet. Inget "nio-kaffe" hann jag dricka heller...

Och det blev en utmaning att bara hålla mig vaken. Tre gånger lyckades jag parera insomning men den fjärde gången hajade jag till då hakan föll mot bröstet och antydan till en snarkning hördes och kändes bakom näsan. Normalt sett ska ett sånt möte ta mellan 45 minuter och en timme men efter 2½ timme var vi fortfarande inte klara och det var inte bara jag som ville käka lunch (30 minuter försenat).

Ja, ni ser ju själva hur dagtisdsskadad jag redan har blivit - gnäller för att min matrast blir försenad med en futtig liten halvtimme. Jag som är van vid att ta mina pauser då arbetet tillåter. Hur som haver så beslutade de att avbryta mötet och återuppta det efter lunch för de som hade tid och möjlighet att delta.

Dit hörde dock inte jag för jag hade andra uppdrag idag. En niondeklass från en av stadens friskolor skulle komma på studiebesök och jag hade lovat ställa upp som värd och guide tillsammans med en kollega från fabriken. Så vi ägnade dryga två timmar åt att försöka hålla reda på 10 spralliga och nyfikna 15-16-åringar.

Betydligt roligare än förmiddagen! Fick jag önska så kunde jag gärna ta emot ett eller två såna besök i veckan för det är väldigt uppiggande att umgås en stund med människor som har nyfikenheten kvar och inte räds att ställa frågor om allt mellan himmel och jord. Stor skillnad mot att gå husesyn på fabriken med vuxna.

Så en arbetsdag som började tungt fick ett klart bättre slut.

Nu sitter jag och varvar ner och funderar på om jag behöver en tupplur eller en rejäl balja svart kaffe. Jo, för nu väntar ju en kväll med först GIF;s bortamatch i allsvenskan mot IFK Norrköping och därefter Sverige-USA i hockey-VM

Misstänker att giffarna får det svårt mot "Peking" och risken finns att de ligger under med flera mål redan i paus. Men i så fall lägger jag ner fotbollen och satsar helt på hockeyn. Fotboll kommer det ju massor av de närmaste månaderna medan VM ju är det sista rycket för svensk hockey denna säsong. I värsta fall får jag väl blippa mellan kanalerna och följa bägge matcherna så gott det går.

Men jag börjar med att gå och brygga mig en panna Zoegas för att förebygga för tidigt insomnande ikväll. Sköt om er, kära ordbrukare tills vi ses igen. Om en kvart eller fjorton dagar - det får tiden utvisa!

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

9 maj 2017 12:19

Kul att ungdomarna är intresserad och livliga. Det är lite uppiggande med ungdomar och barn faktiskt. Ibland känns det som om vi lite äldre har blivit alldeles för tråkiga.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Göran

9 maj 2017 19:00

Jo, lite så kände jag det också. Och ändå är det bara 5-6 år sedan yngstingen var i den åldern. Oj, vad han har mognat sen dess...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards