Direktlänk till inlägg 28 april 2018

Dagens V75-förslag

Av Göran - 28 april 2018 10:29

Min syn på saker är lite obalanserad just nu. Bokstavligt talat, alltså. Jag är ju såpass gammal att jag får räkna med att synen försämras allteftersom. Därför sa jag till min chef för några veckor sedan att jag behövde nya skyddsglasögon. På samma gång beställdes även ett par vanliga utan skyddskåpor på företagets bekostnad. Detta eftersom jag behöver glasögon även då jag jobbar i portvakten. Plus ett tredje par som jag betalar själv och använder privat. Synundersökningen visade som jag anat att höger öga blivit sämre medan vänster är oförändrat. P.g.a att jag slarvade bort mina gamla privata när jag var i Holland har jag här rhemma endast haft läsglas av billigare modell från nån bensinmack. Och när höger öga blev sämre måste de sitta exakt rätt för att jag ska se att läsa ordentligt. Lite på snedden så att hjärnan tolkar ihop bilderna rätt. Därav obalansen. Men som tur är så får jag hämta de nya glasögonen på onsdag

Min syn på dagens V75-tävlingar på Åbytravet påverkas dock inte av synfelet. 120 kr har jag försölösat på det och här nedan delar jag med mig av min "expertis" . Kopiera den gärna om du vill men det sker på egen risk, jag lämnar inga som helst garantier...


Ordinarie                                                     Reserver

Avd.1) 4, 11, 13, 14                                     6, 1

Avd.2) 5, 9                                                  10, 12

Avd.3)  1, 8, 9                                               6, 3

Avd.4) 7 Bandit Brick                                     6, 3

Avd.5) 1 Southwind Feji                                12, 8

Avd.6) 7, 8                                                     12, 6

Avd.7) 1, 3, 6, 8, 9                                          4, 5

 


Varsågod och lycka till!

 

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

28 april 2018 11:04

Jag skulle också behöva nya glasögon. Det var väl 15 år sedan jag fick nya men jag har inte råd. Skulle behöva gå till tandläkaren ocksp men har inte råd. Inte heller har jag råd att köpa en ny köksfläkt för nu har jag taipat ihop den gamla med silvertape och det är ju inte snyggt men funkar ju Ja så är det att vara pensionär.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Göran

28 april 2018 11:24

Ja, det är då i sanning bedrövligt att den generation som byggt välfärden under de senaste 50-60 åren får så dåligt tillbaka. Skandal är det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards