Alla inlägg den 15 november 2018

Av Göran - 15 november 2018 21:59

Det känns som en sån dag idag! One of those days. D.v.s en sån där dag som aldrig riktigt blir nån dag. Mest på grund av att jag gick av sista natten imorse. Men nu är jag ledig i två veckor så då vore det väl f-n om jag inte skulle hinna "gå till mig" innan det åter blir dags för arbete.

3½ timmes sömn var allt jag lyckades få i förmiddags. Gick sedan som en zombie ungefär genom eftermiddagen och orkade inte ens vara kreativ nog för att hitta på någon läcker middagsmat.

Sådana dagar kan det bli hämtmat (pizza eller asiatiskt) om finanserna ser bra ut men idag fick det bli pyttipanna från påse ur frysen med rödbetor och stekt ägg. Helt ok, för all del och lättlagat är det ju så att det räcker.

Förhoppningsvis så återvänder andarna till min kropp efter en natts god sömn eller två. Då kanske jag också blir lite mer kreativ i köket. 

Förutsättningarna blev ju inte sämre av att Timrå IK äntligen vann en match igen ikväll. Mora var på besök i NHK arena och fick vända hem till Dalarna utan poäng. Timrå har fyllt på sin spelartrupp sedan serien startade och det senaste tillskottet Johannes Salomonsson var isens bäste denna kväll. Känns lovande inför fortsättningen.

Mina onda axlar värker fortfarande fast nog känns det som om sjukgymnastens tips om behnadling gör nytta även om det går förtvivlat sakta.

Imorse på jobbet, strax innan hemgång, dök en gammal bekant upp som jag jobbade ihop med för sådär 30 år sedan och han frågade hur jag mådde. Jotack, sa jag, båda knäna värker liksom bägge axlarna så det är ju en jävla tur att man har bara en rygg för den gör ont, den med. Därför är det ju tur att man inte har två ryggar också.

Fast just nu känns det ok både i knän, axlar och rygg tack vare Herr Speyburn som dövat det värsta. Whisky är alltså bra för mångahanda krämpor och om det inte hjälper så blir det ju i alla fall f-n så mycket roligare att vara sjuk.

Måhända får jag betala priset för det imorgon förmiddag i form av huvudvärk och annat men då får jag väl bjuda på det, i så fall. Just nu känns det i alla fall ganska okej!

Därmed ska jag sluta svamla och gå för att slå igång eltandborsten en stund. De trogna ordbrukarna tillönskas därmed en angenäm fortsatt kväll och natt tillsammans eller var för sig i Akalla, Rydaholm, Parteboda och Karlholmsbruk.

Fånga dagen - Annars gör nån annan det!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards