Alla inlägg den 7 november 2018

Av Göran - 7 november 2018 20:47

Jag har varit tyst ett slag. Haft lite bloggtorka. Några dagar då jag börjat på inlägg men blivit avbruten och tvingats iväg på annat eller helt enkelt tröttnat på mina egna ord och kasserat utkasten. För skrivit har jag gjort flera gånger.

Bara att konstatera att jag, precis som Timrå IK, hamnat i en formsvacka. Och det är väl ganska meningslöst att kräkas fram inlägg "bara-för-att".

Kanske hamnar även detta försök i papperskorgen, vi får se.

Inte är det heller ett dugg konstigt att jag känner mig låg och allmänt oinspirerad. Kan man annat med en sådan arbetsgivare. Det råder anställningsstopp och såväl ekonomichefen som inköpschefen, IT-chefen, chefen för utvecklingsavdelningen har slutat liksom den avdelningschef som jag hade störst respekt för. Deras chefsposter ersätts nu av personalchefen och den tidigare chefen för vad man kallar "ständiga förbättringar". Två man chefar alltså för sex avdelningar och då är ingen av dem ens speciellt kompetent!

Men man klarar fortfarande av att sätta rejäla käppar i hjulen för oss som arbetar på golvet. Orkar fortfarande med att skapa kaos genom idiotiska förändringar och framför allt genom att lägga på oss mer arbete.

Nästan så man hoppas att Trumps sanktioner slår igenom fullt ut om en vecka och företaget tvingas stänga ner produktionen. I så fall, har man sagt, så ska den stängas på ett sådant sätt att det blir hyfsat lätt att starta upp den igen. Vad det sedan innebär för oss vet jag inte säkert men en arbetskamrat påstår envist att de är tvungna att permiottera oss med full lön i väntan på uppstart. Och det skulle jag inte alls ha något emot som det känns nu.

Om de däremot säger upp oss så är det ju A-kassan som gäller och då blir det hårt.

Men... Om man ska köra igång produktionen igen efter x antal månader så behöver de vår kompetens och uppsagda människor söker ju jobb och många får säkert också. Då blir det svårt för min arbetsgivare att rekrytera. Eftersom vi är den enda fabriken i sitt slag i landet så växer inte kompetensen på träd direkt. Och det är väl vad som talar för att vi får gå hem med lön åtminstone för en tid.

En annan anledning till att jag känner mig stukad och deppig är ju namnet på månaden; November!

Satans förbannade jävla fucking skit-november! En av årets absolut värsta månader i min bok. Mörkt och blött och vilken dag som helst kan snöhelvetet vara över oss också.

Därför tröstade jag mig (och sonen) med mat idag. Rimmad fläsklägg med hemlagat rotmos är bland det godaste jag vet och det lagade jag till middag idag. NÅT roligt måste man väl få ha!

Har skrivit förr om krönikören och författaren Torsten Ehrenmark som lär ha sagt att "All glädje utan rotmos är konstlad glädje". Vet inte om jag håller med helt och hållet men nog förgyllde rotmoset min onsdag i alla fall.

Nu väntar jag bara på att hästarna ska springa färdigt på Åby och Solvalla i veckans V86-tävlingar samt att (förstås) rätt hästar är först över mållinjen i alla loppen. SKulle dessa åtta rätt sedan inbringa några vackra miljoner på mitt konto så får väl Trump göra som han vill. Då skiter jag i det och spontanpensionerar mig själv med omedelbar verkan.

Från bloggen tvivlar jag dock på att jag kommer att pensionera mig helt så länge jag lever och andas. Så ert hopp, kära ordbrukare i slott och koja, får väl stå till att det kanske inte blir så många år till.

Eller så låter ni helt enkelt bli att läsa! Vi lever ju ännu i ett någorlunda fritt land!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards