Direktlänk till inlägg 11 mars 2020

Det trodde man ju inte..

Av Göran - 11 mars 2020 22:01

Farmen fick vänta denna kväll. Har alldeles precis tittat ikapp via streamintjänsten på datorn. Och fick konstatera att jag än en gång gissade fel om slutsegrare. Men det blev ju verkligen en kamp mellan två riktiga kraftpaket.

Och hade det handlat om styrka i bara armar och överkropp kanske Jens hade klarat det. Där tror jag ändå att de är hyfsat jämna. Men det var ju benstyrkan (som Fredrik tydligen skaffat sig genom att träna och spela hockey) som avgjorde finalen. Måste dock säga att Jens ändå bar en god förlorare till skillnad från ett par stycken andra som redam fått åka hem. Nu har jag egentligen ingen klar favorit som vinnare men efter Fredriks uppvisning i tinget ikväll så kanske jag håller på honom ändå. Men det spelar inte så stor roll, alla fyra har chansen och jag misstänker att finalen inte kommer att handla så mycket om fysisk styrka utan andra saker kommer att avgöra.

Anledningen till att jag sköt upp Farmentittandet stavas förstås Timrå IK. Som spelade första machen i kvalserien ikväll. På hemmaplan mot laget närmast bakom i sluttabellen - BIK Karlskoga. Gästerna tog ledningen efter lite slarv av Timrå men innan första perioden var slut hade Timrå vänt på steken och ledde då redan med hela 5-1. Värmlänningarna drog på sig massor av utvisningar och det här var en kväll då power play funkade sanslöst bra för hemmalaget.

Såg Björklöven - Modo igår kväll också och även där hade jag tippat lika fel som om Farmen. Jag räknade med att Björklöven skulle vinna klart hemma men nolaskogsarna krigade sig till oavgjort vid full tid.

Då kröp jag dock i säng, jag skulle ju upp och jobba imorse. Fick läsa på nätet att Modo avgjort i den andra tilläggsperioden. Imorgon kväll är det de som har hemmaplan och där tror jag att det bara är Timrå som tagit alla poängen denna säsong. Matchboll för Modo, alltså. Det trodde jag inte heller i förväg.

För Timrås del är det resa till Västervik och bortamatch på fredag som gäller. Och det inför max 500 åskådare så inramningen under resten av serien och vidare kvalspel blir nog lite tam. Detta p.g.a Corona förstås...

Viruset har numera nått även mina trakter nu. Fick veta via radion idag att sex fall av Coronavirus hade konstaterats i Västernorrland. Nu vet jag visserligen inte om de bor nära eller kanske i nordligaste Ångemanland, d.v.s dryga tjugo mil bort men ändå. Något botemedel har ännu inte hittats så man undrar ju om ens eget immunförsvar bildar antikroppar som skyddar eller om det kan ta om hur många gånger som helst. För de allra flesta överlever ju.

De flesta av dem som dött har ju varit endera mycket gamla människor eller folk med andra underliggande sjukdomar som klarar av flunsor sämre än de som annars är friska.

Nåja, det är väl bara att vänta och se. Får jag det så får jag det. Det tjänar ju inget till att få panik. Och om jag får det så... Tja, endera överlever jag eller så gör jag det inte. Och gör jag det inte så behöver jag ju inte bekymra mig mer över det sedan.

Arbetsdag stundar även imorgon så nu ska jag bara logga in hos ATG och kolla av mitt spel på dagens V86 som gått på Solvalla och här på Bergsåker. Kanske är man miljonär!

Skriver jag inget om det nästa gång jag publicerar nåt här så vet ni att det gick ungefär som vanligt. Att det gick åt pipsvängen, med andra ord.

Godnatt på er, kära ordbrukare i slott och koja i Hässelby, Nykroppa, Hissmofors och Övertorneå.

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

12 mars 2020 09:20

Precis som du trodde jag att Jens skulle ta hem vinsten i Farmen men nu blev det inte så och på sätt och vis har han varit väldigt kaxig och bossig på slutet så det var nästan lagomt åt honom. Att vara lite ödmjuk skadar ju aldrig. Nu vet man ju inte hur det går och egentligen är alla som är kvar värdiga vinnare. Så är det ju nya pesten som har kommit och jag säger som du, Man vet inte men jag brukar ju drabbas av allt som kommer Asiaten hade jag och något annat jag inte minns och så harpest och sorkfeber. Men här i Fisksjön skulle det vara maximal otur om smittan skulle hitta hit men man vet ju aldrig. Vi hoppas på det bästa i alla fall.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Måndag 18 mars 06:46

Så var det över då! För den här gången. Slutfarmat och avgjort. Och när det nu var som det var är jag väl rätt nöjd att det blev som det blev. Jag var inte särskilt imponerad av någon av finalisterna i förväg men vinnaren var abslout den jag var mi...

Av Göran - Fredag 15 mars 10:16

Idag är en minnesdag för mig. Idag är det åtta år sedan jag och Madame Citroen blev ett par. Visst gnisslade det lite i början med en kupéfläkt som inte funkade och krävde flera reparationer plus bråk med bilfirman som krånglade lite. Men de gav me...

Av Göran - Torsdag 14 mars 10:50

Vet att jag verkat negativ i flera av mina senaste inlägg men det kan inte hjälpas. För en vecka sen skrev jag om domen mot föräldrarna som tvingat sitt lilla barn att dricka ättika som förstörde hennes magsäck så den måste opereras bort. Åtta års ...

Av Göran - Onsdag 13 mars 20:13

Jomen visst gör det ju det! Börjar dra ihop sig som rubriken lyder idag. Kollar på kvällens Farmen och som jag trodde valde Pehr Tim till förstekämpe.  Det var också min första tanke då vi fick veta att han skulle göra ett kämpeval idag.Då fick han...

Av Göran - Tisdag 12 mars 21:57

Det är år 2024 i år. Kan ni tänka er att det redan är trettio år sedan Sverige tog VM-brons i fotbolls-VM i USA? Och, förstås lika länge sedan vi sjöng och jublade till GES hitlåt, "När vi gräver gukd i USA" Eller att det är femtio år sedan ABBA ...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards