Direktlänk till inlägg 21 april 2021

Vaccinerad

Av Göran - 21 april 2021 12:16

Sådärja, Då har man fått första sprutan mot Covid 19 då. Måste försöka läsa mig till hur snabbt den börjar skydda och hur skyddad man är innan man fått bägge. Det var i alla fall vaccinet från Pfeizer som sprutades in i min vänsterarm om det nu är någon större skillnad på dem gällande verkan och biverkningar. 

Det var i alla fall en rasande effektiv verksamhet de bedriver där. Det kryllade av folk där. Både vad gäller personal och patienter. Jag behövde inte sitta och vänta utan det kom en sköterska på direkten och tog mig med sig in i ett behandlingsrum fast det redan vällt in människor före mig. Efteråt hänvisades man till en lång korridor där stolar stod utställda. Där skulle jag sitta i femton minuter utifall min kropp skulle protestera på något sätt. Och det var den enda väntetid jag behövde stå ut med.

På vägen hem passerade jag firman som byter däck så billigt men de hade redan en kö på 8-9 bilar så jag beslöt att vänta till imorgon och då åka dit när de öppnar på morgonen. Får väl smyga mig fram när jag åker till Willys om en stund eftersom dubbdäcken ännu sitter kvar på Madame Citroen.

Och de HAR ju faktiskt varnat på lokalradion att det KAN komma snö ikväll eller imorgon så jag får väl hänvisa till det om jag skulle bli invinkad av "Farbror Blå".

Områdets nya COOP-butik öppnade igår så jag lekte lite med tanken att gå in och se mig omkring då jag kom hem. Men parkeringen utanför var nästan fuil med bilar och det stod en klunga med folk utanför som inte fick gå in förrän några andra kunder gått ut. Så jag väntar väl lite med att premiärhandla där.

De har sagt att det ska vara en butik med fokus på färskvaror och låga priser så kanske hade jag fel när jag befarade att allt skulle bli mycket dyrare. Jag har ju besökt en av deras butiker som är ungefär lika stor och där var det då inte billigt ett enda dugg. 

Ingen Timråmatch blir det heller ikväll. Inställt på grund av coronautbrott i motståndarlaget. Så risken finns att jag kommer att missa mer än en match om datum flyttas till de dygn då jag jobbar natt (fredag-söndag).

Dags att dra iväg på Willys nu och fylla på mjölkförrådet samt hitta nån trevlig idé till middagsmat. Ha det gott, kära ordbrukare i Bandhagen, Lönnånger, Vikarbyn och Eslöv. 

Vi ses!

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

22 april 2021 11:57

Skönt att du fått vaccinen och samma sort som jag fått. Här är det vitt på marken och halt utanför bron. Jag åker inte med bilen idag för jag fick ju sommardäcken i förrgår. Hoppas att det inte blir fler snödagar. Jag vill ha vår

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

jammar

26 april 2021 12:15

He he ja.. Ha en bra dag! Jammar.. Gimme dat ding..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards