Direktlänk till inlägg 24 juni 2022

"Tillfälligt avstängd"

Av Göran - 24 juni 2022 09:11

Om jag försöker skriva kommentarer på andras bloggar kommer det, sen  ett par dagar, fram en textruta där det står att "Din IP-adress är tillfälligt avstängd p.g.a misstänkt spam". Och mina ord försvinner ut i tomma intet, i cyberrymden.

Nåt osynligt väsen stjäl alltså mina ord. Eller lagras de nånstans och släpps fria när man bedömer att faran är över?

Hur detta kommer sig har jag inte den blekaste aning om. Jag har antivirus installerat och körde en fullskalig scanning första gången jag fick se den där texten. Har även nåt som heter C Cleaner som ska rensa bort sånt som inte det andra programmet rår på. Och jag har kört det också.

Något annat konstigt har jag inte märkt av. Datorn funkar normalt och jag har inte precis för vana att besöka s.k högrisksajter för virus, trojaner och annat elände. Så nån förklaring har jag inte. Det är väl som med så mycket annat, bara att "gilla läget" och hoppas att det går över snart.

Igår fick jag dock en kommentar här, något som tydligen inte heller varit möjligt sista dagarna så det kanske finns hopp.

Midsommar är det också med allt vad det innebär. Men det blir nog inte så mkt till firande. Förr om åren brukade jag alltid bli inbjuden till syster o svåger i deras stuga. Men de två senaste åren har man ställt in p.g.a pandemin. Restriktionerna är ju lyfta nu men jag har inte hört av dem. Så kanske känner de som brukar arrangera att de inte orkar med det längre. Så gott som alla i den kretsen har passerat 70-srecket och återväxten på folk som vill ta övid tycks vara mager.

Så jag blir nog hemma och så mycket till firande blir det inte heller.

Sonen ska köra sin mor och hennes föräldrar till det som numera är exfruns systers stuga och de ska fira midsommar där. Om sen han också blir kvar där eller kommer hem får vi väl se. Men det bekymrar mig inte nämnvärt om jag blir på solokvist heller. Jag trivs ganska bra i bara mitt eget sällskap också och är inte så värst traditionsbunden heller.

Igår fick jag mig dock en liten dos umgänge i alla fall. Facket på min f.d arbetsplats har traditionen att en dag i juni varje år grilla hamburgare och bjuda sina medlemmar på. Och medlem är jag ju fortfarande och alla pensionärer vet ju att "gratis är gott" så jag åkte dit och käkade en burgare samt pratade bort en timme med många gamla bekanta. Träffade också M, min kvinnliga vän som opererats för en tumör på skallen, för första gången efter hennes operation. Hon repar sig sakta men säkert dag för dag men är fortfarande lite vinglig ibland så jag fick eskortera henne med ena armen från snurrgrinden till platsen där man serverade hamburgarna. Hon verkar vara vid gott mod även om jag också vet att hon har sina "ups and downs". Dels tär det ju rent fysiskt att genomgå en så stor operation och dels gnager ju säkert oron att man inte fått bort allt eller att den ska komma tillbaka.

Jag som vän kan ju inte göra annat än att stötta och peppa så gott jag kan. Och jag tror faktiskt att M var nästan lika glad att se mig som jag var att få se henne.

Med det önskar jag mina kära ordbrukare en härlig midsommar i Hörnefors, Kårböle,  Norrtälje och Sjöbo.

Akta er bara så det inte går för er som för Malte Lindeman... (Jodå, jag vet att jag har använt den förut men den tål att ses igen, tycker jag. Herrar som Hasse & Tage görs inte längre, tyvärr...

 
 
Ingen bild

Språkförsvarare

29 juni 2022 12:36

Se svar i Språkförsvarets nätdagbok. Det var tydligen en bugg som åtgärdades genom en uppdatering.

Göran

29 juni 2022 13:52

Ja. Nu fungerar det igen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Torsdag 28 mars 13:42

Det moderna bondfångeriet börjar ta sig nya skepnader! Bara idag har jag anmält fyra annonser på FB där den ena utgav sig för att vara Youtubern och infuensern Joakim Lundell, alias Jockiboy, i en intervju hos Bianca Ingrosso. Man hör att det är ha...

Av Göran - Onsdag 27 mars 19:23

Måndagen och tisdagen liksom bara försvann. Och snart har väl även onsdagen följt i deras spår. Det grämer mig en aning att när jag nu äntligen hittade ett sätt att se all ishockey i hela Europa och även i Nordamerika helt gratis så är favortlaget ut...

Av Göran - Tisdag 26 mars 09:50

God Tisdagförmiddag på er, kära ordbrukare! Den här dagen började  tidigt. Redan halv fem vaknade jag utan att kunna somna om. Låg dock kvar ändå i en halvtimme innan naturen krävde uppstigning. En dusch och en kopp kaffe och sen byta lakan i sänge...

Av Göran - Fredag 22 mars 11:29

Nu är han äntligen här, mitt allra första barnbarn! Han skulle ju ha kommit igår egentligen men han tog sån tid på sig att det hann bli fredag. Lik sin pappa är han och givevis det mest fantastiska barn som någonsin fötts! Precis som ALLA barn både f...

Av Göran - Torsdag 21 mars 11:42

Jamen, det har ju liksom bllvit lite av en tradition att jag lägger ut "21/3" av och med Dan Hylander och Raj Montana Band när datumet infaller. Den har passerat 40-stecket och Dan själv fyller sjuttio i år om jag inte minns fel. Men både han och låt...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards