Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Göran - 14 oktober 2011 23:11

Irshad Manji kanadensisk rättrogen (enligt egen utsago) muslimsk lesbisk kvinna som skrivit boken "The trouble with islam. Hon menar att problemet med islam är muslimerna själva. Jag satt och tittade när hon gästade Skavlan i SVT2 ikväll och hon lockade både till eftertanke och skratt. Tänk om världens fundamentalister inom ALLA religioneer ville lyssna lite på denna kloka dam.

Hon sa bl.a att Sverigedemokraterna kommit in i riksdagen i Sverige mest för att de etablerade partierna inte velat/vågat ta debatten med dem och så tror jag också att det är. Man kan inte tiga ihjäl dumheten - den måste överbevisas med klokskap!

Percy Barnevik (gamle ASEA-chefen) var också där och bet skallen av familjen Wallenberg. Tänk, jag kan inte höra det namnet utan att tänka på Jönssonligans motsvarighet Wall-Enberg. Barnevik hade även åsikter om allt möjligt annat mellan himmel och jord och var intressant att lyssna på liksom Norges världsstjärna i schack, Magnus Karlsen. Mot slutet av showen plockade man även in Noel Gallagher från Oasis för intervju och musikalsikt framträdande. Jag tycker han gjorde det senare avsevärt bättre än det första.

Nu väntar jag bara på att Skavlan ska locka Ulf Lundell till programmet så¨jag får höra honom berätta om den inställda turnén i vintras/våras. Hur sjuk är/var han?

Nå ja, nå jo, vi får se... kanske överraskar Skavlan igen!


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards