Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Göran - 23 oktober 2011 15:58

... Och härmed återerövrar jag min blogg! Lite halvgrå söndag här på Sveriges midja. Efter en rejäl skogspromenad med gårdagens gästbloggare har jag mest kurat här vid datorn och uppdaterat mig i nyhetsflödet litegrann.

Så nu vet jag t.ex att Anna Anka fuskade i "Fångarna på fortet" samt att hon när samma program spelades in vägrade skaka hand med Maria Montasamis döttrar. Herregud, tänker jag förstås då, vart är världen på väg? Nu tror jag väl i och för sig att Montasamis döttrar överlever utan att ha skakat hand med Paul Ankas ex. och HUR hon ev. skulle ha fuskat har jag ingen aning om för såklart läste jag inte artikeln, bara rubriken. I mina ögon är både Anka och Mantasmi ointressanta!

Vidare har tydligen Carl Bildt sjungit offentligt igen utan att straffas. Duett med Lotta Engberg! Med hans brist på musikalitet borde han ständigt ha munkavle så fort det finns minsta risk att han brister ut i sång. Bara att hoppas att hans chef, den nyligen självutnämnde landsfadern Reinfeldt tar honom i örat.

Fredrik utropade visst sig själv till vinnare även i 2014 års val redan nu. Menade att det fanns ju inget annat alternativ...

Riktigt så säker tror jag inte han ska vara även om jag också är storligen lika förvånad att Juholt sitter kvar som S-ledare som jag är över att Perra Johnsson  står kvar i Timrå IK;s bås som huvudcoach.

Kanske borde de byta plats... På ingetdera stället kan det i alla fall bli så mycket sämre. Timrå¨parkerar hopplöst sist o elitserien och i sossarna var visst nere på 25 procent i senaste mätningen. Två loosers alltså och frågan är väl bara vem av dem som tvingas bort först. Jag gissar på Johnsson när jag nu hade fel om att Juholt skulle fås att avgå redan förra veckan.

Glädjeämnet för helgen är väl annars GIF Sundsvalls avancemang till fotbollens finrrum, allsvenskan. Måste vara ovanligt att det förlorande laget firar mycket mer än laget som vann (Jönköping Södra) när matchen är över. Men det kan vi tacka Hammarby för som besegrade Ängelholm i slutsekunderna!

Annars går helgen mot sitt slut liksom min tid som hundvakt. På tisdag är min långa ledighet slut också och det är åter dags att styra stegen mot "Gruvan".

Men den dagen den sorgen, som min mormor brukade säga. Nu ska jag njuta av återstoden av denna oktobersöndag och sen återstår ju även en måndag innan det är helt slut på friden.

Ha en fortsatt skön söndag, kära ordbrukare, i Åmål, Hunnebostrand, Lysekil och Arjeplog. (Creek Meal, Doghouse Beach, Light wedge and Angry Plow för er som bara förstår engelska)


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards