Alla inlägg den 24 oktober 2011

Av Göran - 24 oktober 2011 22:31

Tänk vad 14 dagar kan gå fort ibland. Det känns som nyss jag gick hem från sista natten och såg fram emot min långa långledighet. Men nu är den slut och imorgon bär det iväg igen till "gruvan".

Dagen har varit ganska produktiv dock. Jag har tvättat 4 maskiner, hängt, manglat, vikit och lagt undan. Och paralellt med detta lyckats åstadkomma en rejäl laddning med kalops som blev riktigt bra. Sånt sägs det ju att vi män inte klarar av - att göra flera saker samtidigt. Men det där är nog en sanning med modifikation tror jag. Killar kan! Om vi vill...

Sonen liksom lånehunden är återbördade så idag blev det bara en promenad och inte så lång fast man väl borde avsätta tid till frisk luft och motion varje dag.

Och jag tänker ofta att jag borde, att jag måste, att jag SKA! Nån annan dag. Nästa vecka kanske.... Ja, på måndag!

Min bror berättade en gång för länge sen om sin svåger som hade en risig gammal Volvo som i flera år såg ut att vara färdig för skroten. Grannar, vänner och släktingar frågade honom ofta när han skulle byta bil och svaret var alltid detsamma; "På måndag!" Jo, för lottodragningen ägde ju rum på lördagen och då var planen (varje vecka) att vinna storkovan och därmed få råd till ny bil. Och bilfirmorna är ju stängda på helger liksom bankerna.

Så... Jag SKA bli en bättre människa. Äta rätt, motionera regelbundet och lägga mig tidigare på kvällen. Men inte idag, den här dagen och veckan är ju redan förstörda.

 Så... På måndag!

Nästa måndag alltså.

Tidigast!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards