Alla inlägg den 31 mars 2012

Av Göran - 31 mars 2012 15:33

Så har då Kung Bore gjort ett tappert men förmodligen fruktlöst come-back-försök. Imorse då vi (jag och övriga på skiftlag 65) traskade de 800 meterna mellan den del av fabriken där vi jobbar och den värmande, renande duschen var det snö och is på marken igen. Och minus sex grader i luften.

Jo, jag VET att man får räkna med att det kan hända på dessa breddgrader åtminstone nån vecka till. Men ändå! Och eftersom det var plusgrader och regn då jag kom dit kvällen innan hade jag inte satt i nån motorvärmarkabel.

Så bilens rutor var täckta av snö med en hård isbark under som måste skrapas bort med händer utan handskar. Jo, för såna behöver man ju inte längre, tyckte jag fram tills imorse. För att anknyta lite till gårdagens blogg skulle jag nog säga att vi, just nu, är "mellan årstider".Eller nå´t...

Sen hade jag också lovat att köra äldre sonen till stan innan jag la mig så jag fick lov att hålla mig vaken i nästan två timmar. Han sitter och gör högskoleprovet idag medan jag sitter här och sätter ovidkommande tankar på pränt.

Att det är både vinter och sommar på samma gång bevisas ävena av att idag startar årets upplaga av fotbollsallsvenskan med match på Norrporten Arena mellan GIF Sundsvall och Kalmar FF samtidigt som Timrå IK spelar kvalseriematch borta mott Örebro. Timrå behöver en ynka poäng till för att definitivt säkerställa elitseriespel nästa säsong medan Giffarnas säsong ännu är ett oskrivet blad.

De möter Kalmar och jag har ingen aning om hur det kan tänkas gä. Men lita på att jag tänker ta reda på det. Ska strax bänka mig i soffan och se matchen på TV. Nog ska jag se dem live en eller annan gång under året men det får allt vänta tills Gumman Tö har besegrat Kung Vinter definitivt. Slutet på maj eller början av juni kanske.

För sisådär 35 år sen såg jag ett annat Sundsvallslag, nämligen IFK Sundsvall, besegra just Kalmar FF med ofattbara nio mål mot två. Det blir det knappast idag men jag håller tummen för norrländskt segerjubel ändå.

Sen när matchen är över kanske jag hälsar på syster och svåger en sväng, jag har stående inbjudan och syrran påminde mig om det för ett par dagar sen. Frivecka pågår och nästa gång jag börjar jobba är det långfredag.

Trött och seg som alltid efter sista natten men det går väl till sig, tänker jag.

Ha en fortsatt fin lördag, kära ordbrukare och var rädda om er i Hyltebruk, Näsviken, Ronneby och Valdemarsudde!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards