Direktlänk till inlägg 14 maj 2018

Hockey-VM. Och lite annat...

Av Göran - 14 maj 2018 22:55

Hockey-VM rullar på för fulla remmar och vårt älskade Sverige är fortfarande obesegrade. Tyvärr tog VM slut för en spelare med Timråanknytning. Elias Pettersson som förra vintern bildade radarpar med Jonathan Dahlén skadade sig i gårdagens drabbnng så illa att det bara var att ge upp och gå vidare.

Men en sån som Elias P kommer ändå att ha gott om tid på sig att bli både hjälte och ikon för landets hockeyfans. Till hösten återförenas han med Jonte Dahlén i Edmonton och de två ska försöka att axla de fallna mantlarna efter bröderna från Nolaskogs, Daniel och Henrik Sedin.

De kanske inte gör dundersuccé första året men jag lovar att om 3-4 år kommer folk i USA/Kanada att tala om dem med samma respekt som de gjort i många år om Sedinarna.

Ledig! Ett mycket vackert ord! Och jag är det ända fram till måndag i nästa vecka. Då ska jag jobba litegrand på förmiddagen innan jag går på två möten som jag är kallad till och därefter klubbmöte med facket då jag får veta om jag blir vald eller inte. Jag försöker hålla mina förhoppningar på en rimlig nivå för att inte bli för besviken om jag förlorar valet. Men visst vore det roligt att få avsluta mitt arbetsliv med att vara huvudskyddsombud för hela den stora arbetsplats där jag tillbringat hela mitt yrkesliv.

Jag hoppas och tror att det skulle ge mig den nytändning som jag så väl behöver just nu.

Om jag förlorar så är det ändå ingen stor grej. Då går jag bara tillbaka till att vara någon slags legosoldat som kommer till jobbet i tid och gör det han ska. Men glömmer alt i samma sekund som jag går ut genom snurrgrinden.

Nu hoppas jag bara att våra svenska hjältar klarar av att slå ut ryssen imorgon och däärmed skaffa oss momentum inför kvats- och semifinaler. Det vore häftigt att få klara av att försvara ett VM-guld också. Inte så många har gjort det i modern tid!

Mera sport!!!

På lördag är det Mitt-Sverige-Derby i fotbollsallsvenskan. GIF Sundsvall tar emot Östersund på NP3-arena som idrottsparken heter numera. Blr spännande att följa från TV-soffan!

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

15 maj 2018 07:02

Håller tummarna för att du får skyddsombudjobbet

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Göran

15 maj 2018 10:41

Tack för det! Allt stöd är välkommet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards