Direktlänk till inlägg 26 september 2016

Låååång dag...

Av Göran - 26 september 2016 21:30

Efter en lång dag med möte i skyddskommittéen kan jag till sist konstatera att nu jävlar, nu är jag äntligen ledig. Mer än rn ynka lördag-söndag, alltså. Visserligen ska jag till "gruvan" imorgon eller på onsdag för att skriva rent protokollet från dagens övningar men bortsett från det är jag ledig till den 17/10.

Vad ska jag då göra med all denna fritid? Tja..., "tänk på vilodagen så att du helgar den" står de tju i bibeln. Inte för att jag är religgiös det allra minsta men när orden passar en får man väl använda sig av dem, eller hur?

Jodå, jag ska försöka att tänka på mina vilodagar och helga dem så gott jag förmår.

Storasyster som numera är pensionär ska jag väl försöka få med mig till skogs för några svampexpeditioner. Likaså har jag ju sagt att jag ska komma igång med träningen på jobb-gymmet igen och tiden finns ju nu för det.

Sen ska jag försöka gå ikapp med matlagningen så att det alltid finns matlådor i reserv när jag börjar arbeta igen.

Idag blev det ingen matlagning alls p.g.a rådande möte. Lunch käkade vi på Bite line West där de idag severade den bästa slottsstek jag någonsin ätit.

Min middag åt jag på (skäms...) Burger King. Minns inte när jag senast unnade mig att njuta en burgare med strips och lökringar men idag fick det bli så eftersom jag åkte direkt från mötet till Sundsvalls shopping-Mekka, Birsta City för att handla födelsedagspresent till "lilljäntan" i förskott. Hon fyller inte förrän 19/11 men jag beslöt att hon får sin present i förskott eftersom hon behöver den. (Talar inte om vad eftersom hon kanske läser...)

Imorgon är det tvättstugedags igen. Stiger väl upp före sju för att köra igång direkt. Jag frågade min tama husmekaniker om han hade lust på en IKEA-frukost imorgon men han svarade att han haft en så hård dag idag att han ville avvakta. Så jag får väl smojsa ihop en egen frukost här hemma antar jag...

Nåja, det går väl, det också antar jag. Och vad er beträffar, kära ordbrukare, så önskar jag er en fortsatt fin måndagkväll (om de tnu finns fina måndagkvällar) och en lika underbar tisdag i mellanmjölkens och anslagstavlans förlovade land, Jag lär dyka upp igen, förr eller senare!


 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

27 september 2016 08:21

Nog är du bra duktig som gör matlådor och lagar upp mat så du har. Det måste jag säga att jag beundrar. Jag skulle ju kunna göra massor med mat och lägga i frysen men jag har blivit förfärligt lat och nu när brorsan är i Skåne så blir det dåligt med matlagningen må jag erkänna

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Göran

27 september 2016 09:43

Tja, är man skiftarbetare så har man inte så mkt val. Jag har ingen fastställd matrast så jag kan inte sticka ut på stan och äta utan måste ha mat med mig. Och när alternativet är Findus-lådor och liknande så blir valet enkelt.

 
it_is/Anette

it_is/Anette

27 september 2016 13:24

Klart det finns fina måndagskvällar - jag hade en igår ialla fall - inte alls på det sättet jag kunde tänka mig. Men det behövdes o jag hade riktigt skoj, mycket skratt o jag är så tacksam mot dom personerna som jag spontant umgicks med den här veckans måndagskväll *ler*

http://itismadeby.bloggplatsen.se

Göran

27 september 2016 21:13

:-) Bravo! Och tack för att du delar med dig! Delad glädje är dubbel glädje.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards