Alla inlägg den 7 april 2017

Av Göran - 7 april 2017 22:08

Terrorn har kommit till vår lilla vrå av världen. Terrorn har dödat minst 4 människor i ett galet attentat på självaste Drottninggatan i Stockholm. Aldrig har jag väl varit så glad att min äldsta dotter var här hemma i lugna(?) Sundsvall just den här dagen. När jag hörde om terrorattacken visste jag ändå att hon var i trygt förvar hos sin kusin i stadens västra utkant. Efter att ha käkat lunch med sin gamle far några timmar tidigare.

Annars är ju Drottninggatan en plats där hon ofta befinner sig om hon inte jobbar.

Tragiskt såklart att det fanns andra som befann sig just där, just då. Men jag tar mig ändå friheten att glädjas över att just mitt kött och blod INTE befann sig i skottlinjen just denna dag.

Och jag gissar att väldigt många hoppas att det ska vara en muslim som visar sig vara den skyldige bakom detta attentat.

Men tänk om...

TÄNK OM... det inte alls var någon turbanbärare eller burkabeklädd terrorist som utförde detta hatbrott! Tänk om det visar sig att det var en helsvensk pundare som råkade gå förbi en lastbil som var igång och som hoppade upp i densamma och i nästa ögonblick kände sig säker på att de människor som råkade stå i vägen var fientliga element som måste oskadliggöras. Säger inte alls att det VAR så men varför inte?

Tänk så besvikna de skulle bli då, de där som alltid utgår från att hatbrott alltid begås av muslimer. Nu vet jag ju inte vem eller vilka som begätt dessa fruktansvärda brott men... TÄNK OM!

Hoppas nu att polisen snabbt och geschwinnt utreder vem som bär ansvaret för detta brott så vi får lägga dem bakom oss och gå vidare. Utan att det skapar ännu mer hat!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards