Alla inlägg den 3 oktober 2019

Av Göran - 3 oktober 2019 10:33

Skrev visst nåt igår om att jag inte ska förvänta mig mirakel från min nya snark-mask. Men f-n vet om jag inte nästan är beredd att kalla det så efter ännu en natt "uppkopplad".

Har inget minne av att ha vaknat en enda gång under natten  utan när jag slog upp ögonen var klockan nästan halv åtta.

Bara en sån sak! Att inte vakna före klockan sex! Och jag kände mig piggare än på länge.

Dessutom var jag vrålhungrig. Vid genomgången då jag hämtade masken fick vi veta att sömnen påverkar så mycket mer av ens liv är man kanske tror. Bl.a matsmältningen blir effektivare med bättre sömn. Annars brukar jag inte vilja ha något annat än kaffe de första timmarna på dagen.

För en timme sedan blev jag visserligen lite småtrött och gäspade ett par gånger. Men det gick fort över och jag var aldrig nära att somna. Just nu känner jag mig hur pigg som helst och var nästan på väg att sticka till skogs för en stund sedan och titta efter svamp. Men en titt ut genom fönstret talade om för mig att det nog är klokt att spara det till imorgon. Det regnar visserligen inte längre men är fortfarande rejält blött på marken. Inte kul att gå i skogen då det faller droppar på en så fort man rör en trädgren. Och svamparna, om man hittar såna, är förstås också blöta och det blir fort geggigt i korgen.

Men ut ska jag fast in till stan och uträtta ett ärende på banken innan jag styr till Willys för att fylla upp kyl och frys.

Om energin håller i sig kanske det t.o.m blir ett gympass på eftermiddagen.

Hopp om livet, alltså! Folk som fått samma behandling som jag har lovat mig att "se-pappen" kommer att ge mig ett helt nytt liv. Det vore ju toppen för det gamla behöver verkligen bytas ut nu! 

Vi ses igen, kära ordbrukare i Risslinge, Övertorneå, Stora Skedvi och Laholm!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards