Alla inlägg den 22 november 2020

Av Göran - 22 november 2020 22:22

(WTF = What The Fuck!) Alltså... vad f-n är det som händer med mina landsmän och kvinnor? Håller vi på att bli ett elakt, hatiskt och ondsint folk? På sociala medier flödar hatet mot Stefan Löfvén och folk kallar Anders Tegnell för mördare.

Jamen... på riktigt? Mördare? Vad är det med svenskarna egentligen? Tror de på fullt allvar att råden och begränsningarna som drabbar oss p.g.a Covid 19 är försök att ta livet av oss? Tänk igen, säger jag.Och tänk rätt!

Han och statsministern är 2000-talets mest utskällda svenskar. Hatet mot Löfvén påminner en hel del om hatet mot Palme medan han levde och verkade. En del går  t.o.m så långt att man kan skriva som kommentar till en delad artiel på nätet att... "Palme kunde de ju skjuta, varför kan ingen knäppa den där jäveln också?"

Och det handlar inte om ungdomligt oförstånd utan det är människor som är vuxna för längesen. Eller kanske jag skulle ha skrivit; "BORDE ha varit vuxna.."

Anders Tegnell är en av de kunnigaste och mest välutbilade på området som finns i hela landet men ändå sågas han dagligen av självutnämnda experter som tror att de kan mer än en statsepidemiolog. Alltså regeringes utvalde sakkunnige gällande virussjukdomar. Ändå kryllar det av svetsare, chaufförer, säljare, industriarbetare och vad ni vill som alltså tror att de vet bättre än han. Och tar sig därmed rätten att odugligförlara honom. Det kan inte vara roligt att vara Tegnell i dessa dagar. 

Vad har han haft fel om?, frågar jag. På vilka punkter hade Sverige klarat sig lika bra eller bättre utan hans kunnskap?

På vilka punkter har regeringen haft fel när de beslutat om de begränsningar av vår frihet som råder?

Ja, kanske borde man ha stängt krogar och nöjesetablissemang tidigare. Kanske borde aldrig idrotten fått lov att köra igång sin verksamhet. Men då hade väl gnället blivit ännu värre.

Jag lovar att varken Löfvén eller Tegnell vill ha Corona-pandemin. Jag lovar att ingen av dem vill annat än att få slut på den så snart som möjligt. Jag lovar också att båda hela tiden fattar beslut efter bästa förmåga för att begränsa smittspridningen allt de kan.

Men det verkar som om det finns lite för många självutnämnda experter som tror att man klarar sig undan med att stoppa huvudet i sanden och låtsas som att viruset inte finns. Att det bara är ett påhitt av statsmakten för att jävlas med oss stackars fotfolk. Lika många kör attityden; "Det händer inte mig!" och ignorerar råden om att hålla avstånd och undvika folksamlingar.

Har vi blivit så in i helvete korkade eller är folk bara för lata för att tänka själva? Och kanske inse att begränsningarna införs för vårt eget bästa.

Att missnöjet sjuder i landet säger jag inget om, det är inget konstigt med det. Vi är ju vana att göra vad som faller oss in. Vill vi gå på bio så går vi. Vill vi trängas i köpcentrum och gallerier så ska vi väl få göra det?

Ja, ingen är gladare än jag om den dagen kommer tillbaka snart. Det är svårt att bryta gamla vanor så därför är jag glad över att själv lever och har levat ett såpass tillbakadraget liv som jag har. Uppoffringarna känns inte så betungande för mig. Men jag förstår att tålamodet tryter för de som är vana att vara ute i farten mer än jag.

Det ger oss dock inte rätt att göra såna övertramp som dagligen riktas mot statsministern och hans sakkunnige rådgivare. Som jag sa i början - Tänk om - Tänk rätt!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards