Direktlänk till inlägg 10 april 2009

Låååååångfredag

Av Göran - 10 april 2009 08:33

Idag är det långfredag! När jag var barn var det också verkligen lååååååångfredag, minns jag! Inte så hiskeligt länge sen men ändå en evighet, känns det som...

Då var den här dagen pest och pina! Ingenting - och jag menar verkligen ingenting- var öppet. Inga affärer, kiosker eller ens bensinmackar! Och oftast var de flesta av mina kompisar bortresta till stugor eller släktingar så man hade minimalt med sysselsättning den dagen. Dessutom var det vanligtvis "mitt-emellan-väder". D.v.s slaskigt och blött så att man varken kunde ägna sig åt vinter- eller barmarksaktiviteter. Inte heller visade den enda TV-kanalen nåt jag ville titta på den dagen. Det var liksom meningen att man skulle ha tråkigt på långfredagen.

När det förändrades vet jag inte riktigt, det skedde antagligen gradvis. Men jag kan ju säga att jag inte precis längtar tillbaka till den tidens långfredag. Allt var alltså inte bättre förr!

Idag ska jag utkämpa några slag i det eviga kriget mot dammråttorna och annan smuts. Sen blir det nåt med kyckling till middag, vad vet jag inte än.

Och därmed önskar jag världens människor en skön dag!

 
 
Annika

Annika

10 april 2009 08:50

Känner så igen det där med långsamma långfredagar. De var så tråkiga. Önskar dig en glad påsk!

http://www.sammanfaller.blogspot.com

 
Ingen bild

Catten

10 april 2009 11:46

Klart man SKA ha tråkigt på långfredagen, du ska ju för bövelen sympatisera med vår stackars frälsare där han var upphängd på korset! Liksom! ;-)

 
Breezie

Breezie

10 april 2009 17:56

Hahahaha ja men se där ja. Jag hade inte ens reflekterat över det :) Trevligt ;)Att det blev samtidigt också.

http://Breezie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 24 april 13:19

Onsdag. Mitt i veckan. Lill-lördag. Eller pig-lördag som några kallar det. Och äntligen har vi fått lite mer än enstaka plusgrader här på Sveriges midja. Efter 3-4 frostnätter och bara en eller två grader över noll om dagarna känns det skönt att slip...

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards