Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Göran - 4 maj 2011 22:55

Undrar om min hyresvärd läser min blogg... Skrev för ett par dagar sen att det var kallt i min förut så varma lägenhet. Och idag känner jag på elementen OCH de är varma igen! Fast kanske de bara tvingats kapitulera för rådande verklighet, att det faktiskt ÄR kallt ute. Kanske har andra hyresgäster ringt och klagat, vad vet jag?

Men en kväll som denna värms man ju av Sveriges fina spel i hockey-VM. Har suttit/legat i soffan och följt Tre Kronor-USA och äntligen spelar vårt folkkäraste landslag som jag vill att de ska.

Fram till idag har jag svurit lite över laguttagningen - tycker t.ex att Anton Lander (Timrå) är en bättre center än Färjestads Rickard Wallin. Men Wallin gjorde ett bra jobb ikväll så jag kanske får tona ner gnället en aning.

Seger 6-2 mot USA är med beröm godkänt och än en gång imponeras jag av Viktor Fasth i målet. Räknade till 4 returer på hela matchen och bara en rakt framåt och den skedde alldeles i början av matchen innan amerikanerna riktigt kommit igång.

Så jag är nöjd med kvällens insats!
Annars har jag dealat med exfrun och bytt bort mina nästan nya trädgårdsmöbler (som var för stora för min balkong) not 4 rottingstolar och ett glasbord. Tror och hoppas att vi båda var nöjda med DEN affären.

Min fasta kom av sig, tyvärr, i och med att dotra var här igår och lagade mat så jag har skjutit upp den till nästa frivecka. Som ju inte är alltför långt borta. Börjar jobba fredag morgon och går av tisdag morgon.

Och jag vill liksom ha fastat helt minst 2-3 dagar innan jag börjar jobba så därför fick det bli så. Sätter igång på allvar på tisdag istället men fram till dess räknar jag points ā la viktväktarna.

De första dagarna av fastan kan vara jobbiga så därför undviker jag att göra det just nu. Sen när man kommit förbi hungerkänslorna brukar man känna sig som om man utan problem kan hoppa över små hus så därför kör jag igång på allvar i nästa vecka istället.

Nu återstår en dag av min frivecka. Sen jobbar jag sista svängen med nuvarande skiftlag. Därefter nytt skiftlag i en period innan jag får mitt livs första 14-dagars ledighet. Och hur jag ska förvalta den får vi återkomma till...

Nu önskar jag läsekretsen, de s.k ordbrukarna, en skön natt i Hyltebruk, Veda, Böda och Oskarshamn. Wherever you are and whatever you´re doing there!

Natti-natti! 

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards