Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

Party, party!

Av Göran - 16 oktober 2011 11:26

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13788483.ab


Nu är det dags igen! På fredag går jorden under enligt domedagsprofeten och predikanten Harold Camping. Nu IGEN! 

Farbror Harold är över 90 år och enligt min erfarenhet är det inte ovanligt i den åldern att sinnena sviktar en aning. Så han är väl ursäktad OM det nu inte slår in den här gången heller. Senast han påstod att allt var slut var i maj i år men nu säger han att han räknade fel då. Då var det bara domens dag. D.v.s den dag då den allsmäktige dömde oss alla till döden.

Utan NÅGON mannamån!

Och på fredag vinner alltså domen laga kraft om vi ska tro på farbror Harold.

Därför tycker jag att alla presidenter, statsminstrar, direktörer, hustrur, socialsekreterare och andra med makt över folk ska besluta att hela den kommande veckan ska vara en hejdundrande fest. Vi slutar jobba allihopa! Jag menar... Vad ska man med lön till i november om hela jorden är sprängd i mikrober? Nej, ska det gå åt helvete så ska det gå med musik! Och med champagne, hummer och fest! Tänk er ett gigantiskt jätteparty över hela jorden där ingen ger baksmällan chansen att smyga sig på oss förrän tidigast fredag kväll. Let the party go on and on and on......

Men det är ju givetvis fr.o.m imorgon. Systemet öppnar ju inte förrän då så ikväll får vi sitta på vårt vanliga torra, lutheranska vis och lida och ha tråkigt.

Men.. tänk om farbror Harold har räknat fel igen då?

Tja, det problemet får vi väl ta tag i på lördag! Förhoppningsvis kan vi då åtminstone trösta oss med  att vi i alla fall hade jävligt skoj under vad vi trodde var uppploppsrakan!

Sätt igång, alltså, och duka för party i Blomstermåla, Stugsund, Hunnebostrand och Bispgården. Eller var ni nu bor...

Let´s party, kära ordbrukare!

 
 
Gubbfan

Gubbfan

17 oktober 2011 10:31

Ja, om han nu har rätt så verkar ditt förslag helt OK.
Särskilt OK känns det om man betänker vad som sedan skall hända efter domens dag.
Enligt den gamla kristna kyrkan så skall det endast släppas in karlar i himmelen. Fruntimmer skall ned till värmen.
Kolla gamla tavlor från förlutheransk tid så får du se.
Så om vi har skött oss så väntar oss en tillvaro på fuktiga moln i himmelen. där skall vi iförda en nattskjorta sitta och spela på en harpa (eller möjligen kan det vara en sk lyra). Killen på molnet intill kanske spelar falskt och kanhända stämmer upp en psalm med sin inte tonrena stämma. Vi får ont i ryggen av de tunga vingarna, för att inte tala om den blåskatarr vi drar på oss med den där nattskjortan i fukten och kylan.
Dessutom finns det ju bara karlar där uppe.
Känner mig inte som en sådan där...

Jag undrar om jag inte heller vill fortsätta partyt hos han med bockfoten.

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Göran

18 oktober 2011 19:11

Haha! Ja, du har definitvt en poäng! Man är ju ingen hibiscus, som Ronny Eriksson brukar säga. Inget ont, varken om dem eller andra blommor men värmen är jag ju redan van vid efter dryga 35 år i ett aluminiumsmältverk och om man därnere får ha damer på rummet så är ju valet lätt! Å andra sidan lärde jag mig av en gammal farbror när jag var ny på fabriken en gång i tiden att alla vi som jobbat där kommer till himlen för vi har redan haft vårt helvete på jorden! Så det vete väl f-n hur det går...

 
Ingen bild

bitterhalvan

19 oktober 2011 08:28

skitbra skrivet, allt bara flöt och det var små leenden runt min bittra mun, men sen kom det.... sporten!
Men den får jag stå ut med för jag kommer tillbaka och läser... och du :
Se livet som en han hund, om livet är lite grått och surt :
går det inte att äta eller sätta på, pissa på det och gå vidare....

Göran

19 oktober 2011 17:13

Ja, man kan ju inte passa alla. Och det är heller inte därför jag skriver här utan för min egen skull. Jag skriver det som passar mig och eventuella läsare bestämmer själva om, när och hur mycket ni vill läsa.
Självklar är du välkommen tillbaka om du kan stå ut med att ibland blir det lite sport. Mest hockey men det kan bli annat också ibland. Och... man måste ju inte läsa allt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 24 april 13:19

Onsdag. Mitt i veckan. Lill-lördag. Eller pig-lördag som några kallar det. Och äntligen har vi fått lite mer än enstaka plusgrader här på Sveriges midja. Efter 3-4 frostnätter och bara en eller två grader över noll om dagarna känns det skönt att slip...

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards