Direktlänk till inlägg 23 juli 2016

Att åka buss (fast man inte vill...)

Av Göran - 23 juli 2016 21:18

Alltså... Fy fan för "Din Tur"! Så kallar sig det lokala bussbolaget som sköter/missköter transporterna av människor mellan stadens olika delar samt dess förorter. Och servicen där är under all kritik!

Jag slutade klockan 16 igår eftermiddag och döm om min förvåning då jag bara hann fram till hållplatsen innan buss nr. 120 kommer rullande. Men tror ni att den stannade? I helskottaland! På displayen framtill stod det "FULLSATT" och bussen bara swishade förbi där jag stod och väntade.

Och den VAR ju verkligen fullpackad också, det hann jag se då den passerade. Alla sittplatser var uptagna och människor stod i mitt gången och höll sig i stolpar och stroppar. Så... som varande skyddsombud kan jag ju inte klandra chauffören utan måste medge att han gjorde rätt.

25 minuter senare kom nästa buss och den stannade. Fast den nog var lika fullsmockad som den förra! Merparten av resenärerna steg dock av här där jag bor medan jag fortsatte till Kvissleby för att besöka Systembolaget och ICA medan bussen åkte till Njurundabommen och vände.

Trött och lite irriterad handlade jag några burkar Eriksbergs starköl samt ett par flaskor rött vin innan jag satte mig på bänken vid busshållplatsen i gassande sol för att invänta hemtransport med samma buss jag kom med.

En kvart i sex (17;45) visade klockan då jag äntligen kom hem efter väl förrättat värv. Nästan två timmar efter att jag slutat jobbet, alltså! (Jävla Madame Citroen...)

Sen dess har en V64 och en V75;a gått åt pipsvängen så humöret kunde varit bättre. Varför kan man inte få in vinsterna när man som bäst behöver dem?

Men det kommer en ny chans imorgon. Den här veckan är tydligen en av de där sällsynta då man kör flera V75-lopp för imorgon bär det till igen. Spel blir det men inget stort! En femtiolapp kanske eller max hundra...

 
 
gun

gun

24 juli 2016 10:48

Det är inte roligt när bilarna krånglar.... kan du inte få en lånebil när du lämnar in din franske vän?
Varmt har även vi här nere olidligt varmt vill jag påstå.
Spel har jag aldrig förstått mig på :).Men hoppas du fick vinst den här gången.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Göran

24 juli 2016 12:17

Jodå, de har en lånebil som jag tänkte be att få ha imorgon såpass att jag hinner storhandla medan de undersöker Madamen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards