Alla inlägg den 23 juli 2016

Av Göran - 23 juli 2016 21:18

Alltså... Fy fan för "Din Tur"! Så kallar sig det lokala bussbolaget som sköter/missköter transporterna av människor mellan stadens olika delar samt dess förorter. Och servicen där är under all kritik!

Jag slutade klockan 16 igår eftermiddag och döm om min förvåning då jag bara hann fram till hållplatsen innan buss nr. 120 kommer rullande. Men tror ni att den stannade? I helskottaland! På displayen framtill stod det "FULLSATT" och bussen bara swishade förbi där jag stod och väntade.

Och den VAR ju verkligen fullpackad också, det hann jag se då den passerade. Alla sittplatser var uptagna och människor stod i mitt gången och höll sig i stolpar och stroppar. Så... som varande skyddsombud kan jag ju inte klandra chauffören utan måste medge att han gjorde rätt.

25 minuter senare kom nästa buss och den stannade. Fast den nog var lika fullsmockad som den förra! Merparten av resenärerna steg dock av här där jag bor medan jag fortsatte till Kvissleby för att besöka Systembolaget och ICA medan bussen åkte till Njurundabommen och vände.

Trött och lite irriterad handlade jag några burkar Eriksbergs starköl samt ett par flaskor rött vin innan jag satte mig på bänken vid busshållplatsen i gassande sol för att invänta hemtransport med samma buss jag kom med.

En kvart i sex (17;45) visade klockan då jag äntligen kom hem efter väl förrättat värv. Nästan två timmar efter att jag slutat jobbet, alltså! (Jävla Madame Citroen...)

Sen dess har en V64 och en V75;a gått åt pipsvängen så humöret kunde varit bättre. Varför kan man inte få in vinsterna när man som bäst behöver dem?

Men det kommer en ny chans imorgon. Den här veckan är tydligen en av de där sällsynta då man kör flera V75-lopp för imorgon bär det till igen. Spel blir det men inget stort! En femtiolapp kanske eller max hundra...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards