Alla inlägg den 22 december 2016

Av Göran - 22 december 2016 08:08

Stora stökardagen är det idag, här hos mig på Sveriges midja. En smockfull maskin tvätt är körd och hänger på tork och ganska snart ska jag sticka iväg och handla inför julfirandet. Sen borde jag lagom hinna hämta upp tvätten då maten är inplockad i kyl och frys innan jag sticker iväg till ett möte med skyddsombuden på hela företaget där jag jobbar.

Viktigt och bra möten men jag kan förstås tycka att man kunde ha valt en bättre tidpunkt.

Nåja, nu är det som det är och jag måste inte gå dit om jag inte vill. Men jag vill ju så därför ska jag försöka sy ihop det så att det funkar. 

Handlandet borde gå rätt fort för jag har skrivit inköpslista och om jag är på Willys före nio så är det inte så många andra där som ska trängas om skinkor och kalvsylta och andra delikatesser för julbordet. Systemet ska också få ett besök. Några starköl ska jag ha och en flaska OP Andersson till sill och Janssons när det är jul. Whiskyn är också slut så en flaska Mack från svenska Mackmyra blir det också. Kanske också en liten flaska konjak när det nu är jul.

Annars finns det ju faktiskt ett glädjeämne idag. Vi har nått botten när det gäller mörker! Från och med idag går vi åter mot ljusare tider. Dagarna blir längre även om det ännu dröjer länge innan man märker det på allvar. Men bara vetskapen att det är på det sättet är ändå en liten tröst.

"Ut ur mörkret" lyder rubriken idag och jag vill illustrera det med en Lundellare som alldeles för få människor har hört. Den handlar ju inte om den här årstiden men titeln är skäl nog att lyssna igenom den...



"Är inte alla romantiker? Kan en männ´ska va´nånting annat om hon vill leva det här livet rätt och riktigt?"


Håll till godo! En av hans bästa om man frågar mig.

Nu, kära ordbrukare, ska jag kliva i skor och jacka och åka till Willys. Därför tillönskar jag er alla en alldeles underbar torsdag i Bråviken, Lysekil, Gäddede och Överkalix.

Och God Jul också för säkerhets skull utifall det inte blir nåt mer bloggat innan lördag!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards