Alla inlägg den 31 december 2016

Av Göran - 31 december 2016 10:10


Tänkte bara titta förbi och önska er gott nytt år. Man har bara precis lärt sig att skriva 2016 istället för 2015 (som man nyss lärt sig för ett år sen) så måste man lära om och börja skriva/tänka/säga 2017. 

Och trots att jag har haft sjutton år på mig har jag fortfarande inte lärt mig säga "tjugohundra..." (som tydligen är det korrekta) utan framhärdar i att säga tvåtusen istället.

Jag menar... Det går väl an nu men när våra barnbarnsbarn är gamla och grå och det blir sekelskifte igen, ska man då säga "tjugoetthundra" och så vidare. Tänk er då vi alla åter är jord för länge sen och år 3000 infaller! Hur stolligt kommer inte det att låta? För att inte tala om år "nittioniohundra"? Eller året efter DET!

Nåja, det är ju inget jag egentligen behöver bekymra mig över. Då har man ju för länge sedan flyttat till en etta med jordvärme och så att säga återgått till naturen.

Nyårsafton är det. För mig är det dagen innan första nattskiftet. En dag då jag brukar försöka vila/sova så mycket det bara går för att orka vara vaken på de tider där flertalet ungdomar 15-25 är vakna och sitter vid sina datorer. 

Men fortfarande finns de ju, de där som börjar på eftermiddagen med att skjuta av smällare och raketer så vi får väl se hur mycket sömn det blir.

Annars känns det rätt bra att 2016 tar slut. Jag känner mig färdig med detta år. Som inte har stuckit ut särskilt mycket i positiv bemärkelse. I alla fall inte för mig. Och såhär innan 2017 ens har börjat kan man ju åtminstone ha en liten förhoppning att det i alla fall inte ska bli sämre än -16.

För mig blir det alltså varken hummer, oxfilé eller champagne ikväll. Men å andra sidan blir det heller inga kopparslagare som håller stämma i min skalle imorgon bitti. Jag kommer att köra Madame Citroen hem från jobbet med gott samvete i vetskapen att jag är så nykter som någon kan vara ite efter klockan sex.

Företaget bjuder på smörgåstårta till alla som arbetar så jag behöver inte ta med någon mat. Bara en sån sak!

Och den efterhängsna förkylning som jag burit på så länge börjar släppa taget också så jag får väl försöka gaska upp mig och se positivt på framtiden.

Nyårslöfte? Njaeä... jag brukar inte avge såna. Om någon frågar brukar jag svara att jag har lovat att försöka snusa ett år till. Samt att inte heller kommande år gynna nykterhetsrörelsen med medlemsavgifter utan istället stötta Systembolaget så gott jag kan. Någon ska ju göra det också...

Därmed ska jag sluta plåga den som var dum nog att läsa ända hit. Kanske trodde du att inlägget skulle bli bättre längre ner. Sorry, du hade fel! This is it! Det här är vad det blev idag!

Men sånt är livet! Fira ditt nyår nu efter bästa förmåga! Och ta det lite lugnt med alkoholen, varannan vatten är faktiskt ingen dum idé.

Någon gång på andra sidan tolvslaget inatt dyker jag upp igen. Förr eller senare. Till dess, kära ordbrukare, hade det gott i New York, Barcelona, Kuala Lumpur, Kapstaden och Vladivostok. Eller var ni nu finns!

Gott Nytt År!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards