Direktlänk till inlägg 13 januari 2018

V75-förslag och lite allmänt gnäll

Av Göran - 13 januari 2018 12:42

V75 Lördag 13/1. Här är MITT förslag till lösning av dagens V75-gåta på Jägersro. Sno den och spela själva om ni vågar och vill. Den kostar 96 kronor utan "Boost" som man kan lägga till för ytterligare 30 kr om man vill


Avd.1) 2,4,6,8                     Reserver: 1,5

Avd.2) 1 Erwin                                    2,7

Avd.3) 7 Västerboonthenews               1,3

Avd.4) 6,14                                        7,12

Avd.5) 2,5,11                                     4,9

Avd.6) 5,7,11,12                                 1,4

Avd.7) 1,11                                        10,6


Så tror (hoppas) jag att spelet borde täcka in hästarna med vinstchans idag. Går raden in så blir det förstås inga miljoner men nog får man tillbaka de 96 kronor den kostar och säkert en ganska bra slant till också.

Ledig lördag men jag undviker att sticka näsan utanför dörren. Det är kallt därute. Idag också. Minus 19 igår har stigit till -15 idag men eftersom jag bor nära havet gör luftfuktigheten att kylan känns mycket värre.

Håller kylan sig kvar ett tag så blir det dock is på fjärden här utanför och då blir 15 grader mer uthärdligt.

Dessvärre har jag slut på ved också. Annars vorde det rätt mysigt att tända en brasa sen då jag bänkar mig framför "Stjärnorna på slottet". Ja, det är lika bra att erkänna, jag trillade dit i år också! TROTS att det nästan inte fanns någon av kändisarna som jag fann intressant. Ikväll är Regina Lund huvudperson, den i sällskapet jag var/är allra minst intresserad av. Jag ser dock med spänning fram emot Bosse Parneviks dag.

Annars har jag sovit ifatt det jag förlorade under nattskiften tidigare i veckan. Steg upp först vid elvatiden idag vilket inte sker många gånger på ett år. Och när Kung Bore härjar som värst är väl sömn en helt okej grej att ägna sig åt?

Så det blir väl mest dator och TV idag, misstänker jag. Man vill ju inte gärna ge sig ut i onödan. Inte ens med bil för Madame Citroen är ju också bottentjälad. Eftersom jag inte visste om eller när jag eventuellt skulle ut och åka var det ingen idé att sätta i motorvärmarkabeln. Det är ju startklocka som styr när bilen ska värmas upp och den är så snålt ställd att i dessa temperaturer får man skrapa is även om värmaren varit inkopplad och timern på.

På måndag ska jag ringa hyresvärden och klaga.. Jag menar... För två år sedan hade vi vanliga stolpar där strömmen var påslagen dygnet runt. Sen bytte de och satte dit timers där bilen knappt ens blir isfri. De har alltså försämrat en tjänst som jag betalar för men tar ut samma avgift som då jag var nöjd med den. Mig veterligen har man heller inte förhandlat med hyresgästföreningen om saken.

Visst fattar jag att man vill spara på strömmen och därmed tjäna pengar men att ställa in utrustningen så snålt att man måste skrapa is även om man ställt in timern på sin avresetid. Och det är dessutom så att timern låter strömmen vara på i 30 minuter efter inställd tid (utifall man blir försenad, antar jag) och jag har använt även denna extra halvtimme men ÄNDÅ haft is på rutorna.

Nej, det var bättre förr! Ju förr desto bättre! Nu ska jag göra lite kaffe så kanske jag blir lite mindre grinig! 

V75-förslaget bjuder jag på men lämnar ingen garanti! Lycka till!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Av Göran - Torsdag 11 april 11:59

Det här blir mitt  sista inlägg som tar upp religioner. För den här gången, åtminstone! Möjligen återkommer jag till ämnet nån gång i framtiden, det får vi se. Jag vill vara tydlig med att jag inte missunnar någon deras tro. Eller att jag tycker ...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards