Alla inlägg den 15 juli 2018

Av Göran - 15 juli 2018 21:08

Nej, David räckte inte till mot Goliath den här gången. Kroatien har spelat sin allra första VM-final och jag tror att om några veckor kommer de att vara ganska glada och stolta över det. Men just nu svider det förstås att ha förlorat finalen mot Frankrike.

Istället är det fest ikväll på Champs Elysees, Place Pigalle, i Lyon, Marseille och Lille. Fransmännen kan konsten att fira en framgång så lita på att både ölen och champagnen flödar ikväll och inatt hos de där grodlårsätarna!

Och varför inte? De har ju visat, under resans gång, att de klarar att stå emot det motstånd som de ställs inför och då är man väl värdiga världsmästare?

Kroaterna krigade tappert och nästa gång ett kroatiskt landslag går långt i ett internationellt mästerskap har de skaffat sig mer rutin och kan bättre tackla de svårigheter man ställs inför. Jag gratulerar båda dessa nationer till ett väl genomfört mästerskap. Vilket jag faktiskt tycker att Sverige också gjorde. FAST vi åkte ut mot England.

Börjar känna mig som vanligt igen nu efter värmekollapsen på jobbet i onsdags natt.

Jag HAR upplevt samma sak ett par gånger förut. Men då var jag betydligt yngre än nu och repade mig mycket snabbare. Så innan jag börjar jobba igen på onsdag morgon ska jag se till att dricka massor av vatten dagarna innan samt få i mig lite extra salt.

Annars.... lärde jag idag yngste sonen vad en riktig hamburgare är. Det har ju inget alls med varken McDonalds, MAX, Big Boy,  Burger King eller ens Sibylla att göra. 

Jag köpte högrevsfärs och Friscobröd och grillade mina egna burgare i grillpannan av gjutjärn. Bättre blir inte en hamburgare om man då inte har Kobe-kött som man kan mala själv. Salt och nymalen svartpeppar är det enda som behövs utöver det för att burgaren ska hålla världsklass. Sen fick han välja själv vilka tillbehör han ville ha.

Själv valde jag amerikansk senap, bacon och cheddarost, färska tomater och isbergssallad samt hamburgerdressing och rödlök. Finns inte ett hamburgerhak i hela Sverige som slår den sortens burgare!. 

Att jag dessutom kostat på mig en hamburgerpress för 79 kronor på Willys gjorde inte saken sämre. ALla hamburgare fick exakt samma form.

Imorgon är det visst måndag, har jag hört. Men det får väl gå, det också!

Därmed stänger jag butiken för idag och återkommer nån annan gång då jag tycker mig ha nåt att skriva om. Eller bara vill skriva i alla fall!

Godnatt kära ordbrukare i Dalsjöfors, Moheda, Ölands Allvar och Misenträsk! Vi ses

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards