Direktlänk till inlägg 18 oktober 2019

Fredagsfunderingar

Av Göran - 18 oktober 2019 21:06

Äntligen fredag! Jag avslutade min arbetsdag redan vid 13-tiden då stiltjen lagt sig över förrådet och vi gjort klart alla inleveranser plus packat ihop och skickat iväg de beställningar som brukar komma på fredagar. Vad som återstod då var eventuella besökare som kom för att hämta enstaka artiklar de behövde för reparationer eller så.

Men även de flesta av dessa gillar ju att göra kväll lite tidigare på fredagen så därför visste vi att det knappast skulle komma mer än kanske 2-3 eftersläntrare. Och dessa skulle mina två kollegor som inte behövde gå tidigare klara av själva hur enkelt som helst.

Sedan dess har jag stekt potatis och lövbiff till middag åt mig och sonen. Därefter uppsökte jag sängen en timme för att vara pigg och vaken tills fotbollen började. AFC Eskilstuna mot GIF Sundsvall på C-More.

GIF krigade men hade inte marginalerna med sig denna kväll i Sörmland. Utan AFC kunde avgöra med matchens enda mål i andra halvlek. Två matcher återstår nu. Hemma mot Helsingborg och sedan AIK borta i sista omgången.

Så det gäller att vinna mot skåningarna och sedan hoppas på att AIK redan har säkrat SM-guldet innan sista omgången och inte har så mycket att spela för. Då kan GIF undvika kvalspel för att stanna i allsvenskan...

Timrå spelar imorgon kväll på bortaplan mot Mora. En svår match, det också. Men i nästa omgång kommer den verkliga värdemätaren för Timrå IK av årgång 2019-2020. Då står serieledarna Björklöven, hittills obesegrade, för motståndet så då får vi se vem som är fågel eller fisk.

Imorgon är det njutardag. Då ska jag koka fläsklägg och göra rotmos, något jag sett fram emot hela veckan. Jag har dessutom tvättstugan så statistiskt sett finns det goda mölligheter att jag producerar ännu ett inlägg här under morgondagen. Men det får vi se då...

Innan dess ska jag förstås kolla mitt spel på Eurojackpot (stående enkelrad) om jag blir lycklig vinnare till dryga femhundrafemtio miljoner pengar.

Jamen, tänk er!!! Femhundra fucking jävla miljoner!!! Mår man ens bra av att vinna såååå mycket? Lovar återkomma i frågan om det skulle slå in...

Eller, förresten... Det lovar jag inte alls! Skulle jag, mot all förmodan i världen, kamma hem en sån vinst så skulle jag nog hålla käften om det ett bra tag åtminstone. Jag menar... Tänk om människor med rymliga samveten får nys om vemn som fått storvinsten och bestämmer sig för att försöka få åt sig slantarna. Och kanske kidnappar mina barn eller mig själv. Nej, jag skulle nog hålla masken och låtsas som ingenting. ett bra tag efteråt.

Fortsätta att knega på och jobba tills sensationen lagt sig lite och då kunde jag väl pensionera mig lite diskret och börja leva loppan för vinsten.

Dessutom är det ju jackpot på V75 imorgon på Romme-travet i Borlänge. Där får man ju chansen igen om nu  Eurojackpoten skulle råka gå min näsa förbi igen...

Till dess skålar jag med mina kära ordbrukare i Bulgariskt rödvin av märket "Leva" (har sagt det förr, jag vet det) och önskar er en underbar helg tillsammans eller var för sig!

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

19 oktober 2019 09:40

Nej inte skulle jag kunna hålla mig om jag skulle vinna så mycket pengar. Jag skulle ha fest för alla mina vänner och åka utomlands och vara borta hela vintern. men det finns ett men Jag har inte ens en lott så vad skulle jag vinna på. Efter att ha betalat bilen har jag bara 74 kr kvar på mitt sparkonto men bilen är så fin och kanske kan jag sälja den gamla till jaktbil till någon som behöver en gammelbil att köra sönder på gropvägarna i skogen

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Göran

19 oktober 2019 10:00

Håller tummarna för att du får den såld. Kanske inte världens mest eftertraktade märke men någon borde det finnas som betalar ett par tusen. Det är ju fördelen med att äga en Volvo, Mercedes, Audi eller VW - de går ALLTID att sälja. Oavsett skick så går de att bli av med. Alltid någon som behöver reservdelar om inte annat.

 
gun

gun

20 oktober 2019 17:23

Helgen bara försvann i ett nafs tycker jag och i morgon är det åter jobb som gäller. Ingen risk att jag vinner för jag köper inga lotter är dålig på sådant. Håller tummarna att du har turen med dig.
gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Måndag 18 mars 06:46

Så var det över då! För den här gången. Slutfarmat och avgjort. Och när det nu var som det var är jag väl rätt nöjd att det blev som det blev. Jag var inte särskilt imponerad av någon av finalisterna i förväg men vinnaren var abslout den jag var mi...

Av Göran - Fredag 15 mars 10:16

Idag är en minnesdag för mig. Idag är det åtta år sedan jag och Madame Citroen blev ett par. Visst gnisslade det lite i början med en kupéfläkt som inte funkade och krävde flera reparationer plus bråk med bilfirman som krånglade lite. Men de gav me...

Av Göran - Torsdag 14 mars 10:50

Vet att jag verkat negativ i flera av mina senaste inlägg men det kan inte hjälpas. För en vecka sen skrev jag om domen mot föräldrarna som tvingat sitt lilla barn att dricka ättika som förstörde hennes magsäck så den måste opereras bort. Åtta års ...

Av Göran - Onsdag 13 mars 20:13

Jomen visst gör det ju det! Börjar dra ihop sig som rubriken lyder idag. Kollar på kvällens Farmen och som jag trodde valde Pehr Tim till förstekämpe.  Det var också min första tanke då vi fick veta att han skulle göra ett kämpeval idag.Då fick han...

Av Göran - Tisdag 12 mars 21:57

Det är år 2024 i år. Kan ni tänka er att det redan är trettio år sedan Sverige tog VM-brons i fotbolls-VM i USA? Och, förstås lika länge sedan vi sjöng och jublade till GES hitlåt, "När vi gräver gukd i USA" Eller att det är femtio år sedan ABBA ...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards