Direktlänk till inlägg 12 oktober 2020

Facebookare till sist

Av Göran - 12 oktober 2020 21:34

Så hände det då till sist. Den 12;e oktober, min numera bortgångna styvmors födelsedag, blev dagen då jag föll för trycket och gick med, jag också. (Hon skulle fyllt åttio idag) Därmed har jag väl kanske blivit ett snäpp närmare att vara "som alla andra". Kanske nästan en normal människa.
Jag talar förstås om Facebook. Av skäl som jag inte går in närmare på har jag avstått fast många tjatat att jag måste skaffa ett konto. Nu har jag ett och redan har jag vänner där, bl.a en vän härifrån bloggplatsen.

Bl.a ramlade det in en gammal ungdomsförälskelse som jag inte sett eller pratat med på över 40 år.

Har redan märkt att det är ganska beroendeframkallande men jag kommer nog ändå att hålle det på en nivå som passar mig. Har hunnit prata med lilla dotra litegrann och blivit vän med både henne och hennes bröder samt min svåger och några till. Vi får väl se hur aktiv jag blir.

Det var i alla fall inte så vanebildande att jag missade Tirmå-Västerås på C-more ikväll. Enkel seger med 4-1 för mina rödvita favoriter. De ser riktigt, riktigt bra ut den här säsongen.

Och ikväll återupprättade de ju Medelpads heder efter giffarnas bortaförlust igår mot just Västerås, fast i fotboll.

De ska nog sluta drömma om allsvenskan till nästa år, börjar bli lite för långt poängmässigt.

Annars.... är jag nästan lite förvånad att jag inte fått ett enda hat/hotbrev eller elak kommentar om förra inlägget. Det brukar kunna vara en het potatis det där med att "dalta med brottslingar som en del kallar det jag skrev om.

Nu börjar klockan närma sig läggdags för en som ska logga in på jobbdatorn senast sju. Jag ska dessutom in på fabriken imorgon förmiddag och göra min första rond för veckan. Det ligger på, som man säger

Men vi ses igen. Förr eller senare.

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

13 oktober 2020 09:58

Så kul att du gick med i facebook. Man behöver ju inte titta och hänga mer än vad man själv vill men man kan hitta många gamla bekanta och det är lite kul och så kan man spela lite spel och sånt.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Göran

13 oktober 2020 10:06

Har redan märkt att det är smått beroendeframkallande. Hade ett trevligt snack med en gammal ungdomsroman igår kväll. Mycket uppigggande!

 
Gun

Gun

13 oktober 2020 22:14

Det är nog lätt att bli beroende av både facebook och instagram😊. Men kul att hitta gamla vänner. Du får berätta framöver vad du tycker.... Gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Lenan

Lenan

6 januari 2021 12:30

Måste ju säga att jag flabbade rakt ut när jag läste detta! 😂 Så jäkla roligt, Göran!!

http://lenan.bloggplatsen.se

Göran

6 januari 2021 12:33

Härligt om jag kan göra någon glad! Ett gott skratt förlänger käften, sa alltid min mormor. Kanske förlänger det livet oxå

 
Lena

Lena

6 januari 2021 13:23

Hahahaha, det gör det alldeles säkert!! :-D

http://lenan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards