Alla inlägg den 17 oktober 2020

Av Göran - 17 oktober 2020 21:43

Ibland är det inte så viktigt, det där med rättvisa. Jodå, jag anser mig ha ett ganska stor rättspatos men när det gäller sport och idrott så är det linte lika viktigt att rättvisa skipas. Om mitt favoritlag vinner fast de egentligen inte förtjänar en seger så kan jag enkelt leva med det. Så var det ikväll för GIF Sundsvall som tog emot Jönköping Södra här på NP3-arena i min hemstad. GIF hamnade snabbt i underläge med både 1-0 och 2-0 och jag var ganka nära att stänga av TV;n och gå för att göra annat men stannade ändå.

Och fick se GIF reducera efter ett vackert mål av norske slitvargen Oliver Berg. Efter paus kom J Södra ut med än mera kamplust och tog tag i taktpinnen under den första delen av andra halvlek.

Men GIF kämpade sig tillbaka in i matchen och i slutminuterna fick man en straff som Pontus Engblom satte hur säkert som helst. Motståndarna protesterade förstås ochjag kan faktiskt hålla med om att straffsparken var ganska tveksamt dömd. Men sedan, på stopptid, uppstod en situation som i min bok var solklar straff men som slutade med en frispark strax utanför Jönköpings straffområde. Då stegade Johan Blomberg fram och slog denna frispark upp i målvaktens vänstra kryss. Det snyggaste målet i den målburen sedan Noah Sohnko Sundbergs bicycletas mot Östersunds FK 2016.

Detta mål innebar seger och tre poåäng för GIF Sundsvall vilket man ju så väl behövde även om man kanske inte förtjänade det fullt ut sett till hur matchbilden såg ut och hur många chanser man skapade.

Men livet är sällan rättvis och det gäller även idrotten. Laget som gör flest mål vinner om det är rättvist eller ej.

Så jag tänker inte be om ursäkt för dessa tre poäng till giffarna. Lika lite som jag kräver upprättelse för de matcher de förlorat fast de varit det bättre laget Resultaten talar för sig själva!

Timrå K tog sin första bortaseger i fredags mot Vita Hästen och imorgon väntar Kristianstad på hemmaplan. SÅ jag hoppade att inga fårskallar upprepar dumheterna från förra vintern då man kastade sten och förstörde vindrutan på deras buss. Matcher ska avgöras på isen eller gräset beroende på vilken sport vi pratar om.

Därmed lämnar jag öppet hur det kan tänkas gå för Timrå imorgon mot skånska Kristianstad. Mä bästa lag vinna!


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards