Alla inlägg den 8 oktober 2020

Av Göran - 8 oktober 2020 21:38

Det blev som jag gissade igår. Den musikansvarige (eller ska jag kalla hen för DJ) i NHC Arena spelade Jump med Van Halen. Men jag tror att det var mer för att hedra den bortgångne rockaren än att få igång publiken. De stackars femtio som fick komma in gjode nog vad de kunde men inte är det samma stämning med så lite publik.

Och idag kom ju beskedet från Amanda Lind (ansvarig minister) att den tilltänkta ökningen av publik till 500 inte blir av. I vart fall inte just nu. Tydligen har smittspridningen tagit ny fart och därför väljer regering och övriga makthavare att avvakta och se vad som händer.

Den dag då allt detta är över och förbi, om nu den dagen någonsin kommer, så kanske vi alla nickar instämmande och håller med om att det var ett klokt beslut. Så jag kritiserar ingen.

Och det är dessutom av underordnad betydelse eftersom TIK besegrade Karlskoga med hela 7-1. Detta efter en urladdning i första perioden då man enkelt gick ifrån till en ledning med fem mål mot noll. I den andra akten spelade värmlänningarna upp sig och gjorde ett tröstmål. Men perioden som helhet blev ändå oavgjord eftersom Timrå såg till att göra sitt sjätte mål också. Det sjunde och sista kom i tredje peroden och vi supporters kunde andas ut efter premiärförlusten mot Björköven. Sen dess har man landat sitt andra lån från NHL/AHL genom att skriva kontrakt med Isak Lundeström (ursprungligen från Norrbotten). Redan innan Kalskoga-matchen hade man ju landat Jesper Boqvist som också annars spelar därborta i Nordamerika.

Så nu få rvi väl se hur länge de båda lånen blir kvar och om det kommer flera. Jag hoppas lite på att få in en rikig klassback och varför inte Vancouvers succékille från de två senaste säsongerna Elia Pettersson. Den sistnämnde är väl lite av en våt dröm för alla Timråfans som minns hans framfart tillsammans med Jonathan Dahlén för ett par år sedan.

Den som lever får se. Glädjen var ju dessutom dubbel igår kväll eftersom även GIF Sundsvall motsvarade förväntningarna och vann borta mot Hudiksvalls FF i Svenska Cupen. 3-0 till Sundsvall slutade den matchen och jag hoppas att den ger rätt självförtroende inför seriematchen borta mot Västerås på söndag.

Själv har jag en dag kvar av min arbetsvecka och imorgon ska jag åka in till "gruvan" och göra veckans andra rond på våra miljöstationer. Sticker väl nån gång mellan åtta och nio och borde vara hemma igen i god tid innan lunch.

Trodde väl att det skulle bli rester från dagens middag men dessvärre åt vi upp allt. Jag hade "fuskat" lite idag och köpt färdig sås. ABBA;s citronsås till lax kan jag verkligen rekommendera. Jag har ett par gånger senaste året köpt Willys billiga "stuvbitar" av lax (400 gram för under 50 kronor). Dessa skärs sedan i lagoma munsbitar och kryddas med salt och vitpeppar samt blandas med iite styckfrysta räkor innan citronsåsen hälls över och anrättningen åker in i ugnen i c:a 20 minuter. Till detta serverade jag nykokt ris och en krispig grönsallad. Mat för gudar...

Imorgon lutar det åt kycklinggratäng med pasta men vi får se. Det kan bli tacos också, då vet jag att sonen blir glad.

Lugnt på sportfronten annars i några dagar nu. Giffarna möter Västerås borta på söndag och på måndag kväll är det Timrå IK;s tur att göra detsamma fast hemma. Duubla drabbningar mellan Medelpad och Västmanland alltså.

Hur det går står ännu skrivet i stjärnorna.

Nu är klockan mycket och den här singelfarsan hör fulla ungdomar som passerar utanför fönstret. Låter lite som bråk mellan en aggressiv ung tjej och två lika aggressiva killar. Tack och lov behöver jag inte lägga mig i det.

Går nog istället och borstar tänderna, tar på mig "grimman" och kryper under täcket.

Godnatt, kära ordbrukare i Väckelsång, Mattmar, Laholm och Vittangi. Vi ses igen!

När andan faller på...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards