Alla inlägg den 6 februari 2021

Av Göran - 6 februari 2021 20:51

Flera gånger under åren som jag bloggat har jag lagt ut en länk till den här låten. Och nu känner jag att det är dags för årets upplaga av Östen Warnerbrings gamla fina dänga "Snart blir det sommar igen". För att liksom hjälpa oss att stå ut med kylan, mörkret, hopplösheten, tvivlen och gråten. Det är sant som han sjunger; Snart blir det sommar igen!

Och precis som alla år ler jag en extra gång när rösten spricker för någon liten flicka eller pojke i barnkören och man hör Östen skratta. Rykten säger att han fick kriga för att skivbolaget skulle ge ut den versionen fast den inte blev perfekt. Barnet är förmodligen i 60-årsåldern idag om hon/han lever.

Herr Warnerbring tillhörde aldrig min skara av faavoritartister men just den här sången tycker jag om, kanske delvis för just det där att någons röst inte riktigt klarar av det. Perfektion är tråkigt - misstag är mänskligt!

Kom ihåg det, kära ordbrukare i Lennhovda, Klagstorp, Göinge och Hemavan! Vi ses!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards