Alla inlägg den 1 juni 2022

Av Göran - 1 juni 2022 08:33

Enligt almanackan är det sommar nu! Fast det syns inte när jag tittar ut genom mina fönster. Grått och småkallt plus att det kommer små regnskurar med ojämna mellanrum.

Första juni var dagen då min systers svärfar, som jag även kände genom jobbet, hängde undan skinnjackan och tog fram sin tunna sommarjacka. Oavsett väder. Skinnjackan bar han under maj månad på våren samt i september och oktober. Därefter var det vinterjacka som gällde. Han var en oerhört inrutad människa som hade väldigt svårt för all sorts förändring. Nästan värre än min egen farsa...

Det är också dagen då en av mina kusiner fyller 57 år. Ska gratta honom via FB strax. Vi har inte mer kontakt än så.

Men viktigast för mig idag är ändå att andligen försöka stötta vännen jag berättade om tidigare i våras. Hon med tumören på huvudet. Idag ska hon läggas på operationsbordet för ett mycket svårt och komlicerat ingrepp där tumören ska avlägsnas. Men dessvärre inte bara den utan de kommer också att såga bort skallbenet där den sitter eftersom cancern troligen spridit sig in i det också. Meningen är den delen sen ska ersättas av plast. Vilket i sin tur gör att även om de transplanterar dit hud från någon  annan del av kroppen så får hon aldrig mer någon hårväxt just där.

Inte så roligt förstås och kanske särskilt för en kvinna. Men jag känner ändå att livet och hälsan är viktigare. Det finns peruker och postischer som kan dölja den fläcken och om inte annat finns ju också diverse huvudbonader. Hattar, luvor, kepsar och schaletter som gör att folk inte vänder sig om efter henne.

Så nu håller jag verligen tummarna för att allt ska gå bra och att hon blir återställd. För hennes skull och för familjens i första hand.

För egen del har jag inget speciellt inplanerat mer än att jag ska åka en sväng till Willys eftersom både ost och andra smörgåspålägg är på upphällningen. Några saker till ska också handlas plus att kassen med pantflaskor och burkar ska tas med för att återvinnas och få en liten slant tillbaka för.

Därmed önskar jag mina kära ordbrukare en trevlig lill-lördag i Skattungbyn, Hissmofors, Alsike och Bromölla.

Jag kommer tillbaka. Som en bumerang kommer jag alltid tillbaka. Förr eller senare...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards