Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Göran - 11 oktober 2009 11:17

Så var det söndag igen då! Har suttit här en stund och surfat runt på kvällsblaskorna och andra nyhetssajter och kan inte sluta häpna över att de försöker starta nån sorts tittarstorm eftersom Oldsbergs "Här är ditt liv" haft övervägande manliga gäster. Men snälla tidningsmurvlar! Vad i herrans namn spelar det för roll?

Det viktiga är väl att gästen är en intressant person som bjuder på sig själv och det tycker jag alla hittills har gjort. Ja, okej, kanske inte "Svennis" SÅ mycket! Men annars så!

Jag skulle tänka mig att man har en lista över drömgäster men att många liksom faller bort efter vägen och då ska man alltså välja bland övriga. Och jag lovar att jag inte sagt ett ord om de haft bara kvinnliga gäster , det handlar inte om kön utan att det ska bli ett bra program. Och har inte Sverige större problem än så, då är det inte synd om oss!

Själv "zappade" jag mellan Wollter och fotbollen. Men Sven Wollter fick faktiskt mer tid. Och att fotbollen gick åt helsefyr gjorde nästan inget för mig, jag var redan så glad över Timrås seger mot Linköping tidigare på em.

Men.... Icke oväntat kastar sig ovan nämnda tidningar över vår förbundskapten i fotboll och kräver... Inte hans huvud på ett fat men hans snara och helst omedelbara avgång. Det kan inte vara lätt att ha det där jobbet! Eller Bengt-Åke Gustavssons heller för den delen. Tittar man rent statistiskt på resultat så är det tveksamt om vi haft några bättre förbundskaptener i dessa två sporter. Fotbollslandslaget har under Lagerbäcks tid tagit sig till nästan varje EM och VM. Att vi sen inte tagit medalj är inget konstigt alls, vi är en liten nation på området.

I hockey har det tagits guld i både OS och VM och även andra  medaljer men SVT släpper ändå varje vecka fram den självutnämnde experten Wikegård för att kräva B-Å;s avgång, mer eller mindre! Antagligen vill han ha jobbet själv.

Duktig var jag igår också! Tog mig äntligen för med att städa tvåttstugan och förrådet. Efter trägna "hjälpinsatser" från några av hushållets övriga medlemmar såg det ut som om åskan slagit ner därinner och följts av en mindre tornado. Det tog mig över 4 timmar att få i ordning men nu är det gjort! Rent och snyggt!

Ute är det höstkallt men jag tror ändå att jag ska ta en promenad i skogen. Utan svampkorg, bara för motionens skull. Kanske katten följer med...

Nej, jag skojar inte - hon brukar faktiskt göra det! Men när hon tycker att vi går för långt hemifrån stannar hon och protesterar. Då ropar jag på henne och efter en stund brukar hon ge med sig och komma.

Ett par gånger har jag "tappat bort" henne i skogen. Men varje gång har det visat sig att hon helt enkelt tröttnat på mig och knallat hem själv. Oftast har hon suttit utanför och väntat då jag kommit hem.

Om den friska luften ger mig ny inspiration kanske jag återkommer frampå eftermiddagen men till dess önskar jag mina kära ordbrukare en fortsatt härlig söndag!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards