Alla inlägg den 24 oktober 2009

Av Göran - 24 oktober 2009 22:38

Jävla tråklördag! Bara att konstatera - denna dagen går inte till historien som nån av de mere minnesvärda. Tvärtom förtjänar den bara att så snart som möjligt förpassas till glömskans land. Och där lär den hamna ganska fort, skulle jag tro.
Inte ens nåt sevärt på dumburken! "Dansbandskampen"!!! Men snälla SVT.....  Jag avskyr dansbandsmusik! Och "Körslaget"...? Kanske en liten, liten aning vettigare men inte mycket.

Nej, jag konstaterar än en gång att jag måste vara gammal. Urgammal! För jag saknar faktiskt Oldsberg och "Här är ditt liv" och tänker allt oftare att... "Det var bättre förr!" (Ju förr - desto bättre!)

Nej denna lördag, liksom hela oktober, kan dra åt h-e! Det roligaste idag var nog att äta middagen som bestod av cayennemarinerade tigerräkor, wokgrönsaker och risnudlar.

Men som talesättet säger... ; "Man har inte roligare än man gör sig"... Det är ju bara mitt eget fel. min egen handlingsförlamning som gör att jag inte hittar på nåt roligare så jag skyller ingen annan för min leda. Talesättet blir dessutom mycket roligare i TV-figuren Björnes tappning. (Ni vet han med magasinet!) Han sa istället: "Man har ju inte roligare än när man gör på sig!" Och den vägen till nöje har jag ju inte testat på evigheter men jag har inget minne av att jag ska ha tyckt det var särskilt kul heller.

Men som väl är så finns idag fenomenet blogg där man kan gnälla av sig ett tag för eventuella läsare som eventuellt bryr sig. Eller inte, det kvittar egentlligen vilket bara man får gnälla av sig med jämna mellanrum.

Och Timrå förlorade igen också! Visserligen i "sudden" så de fick ju en poäng men ändå. Och visserligen mot serieledande HV71 (som jag tror blir svåra att lura på SM-guldet denna vinter) men ändå...

Giffarna (GIF Sundsvall, fotbollslag i superettan) torskade också men det var nästan väntat. De verkar ha fallit ihop totalt under slutspurten av serien! Men det gör mig inte sååå mycket för egentligen är jag ingen riktig "Giffare".

När jag började intressera mig för fotboll hade staden TVÅ lag i näst högsta serien som på den tiden fullt logiskt hette division 2 och eftersom alla mina kompisar höll på just GIF så måste såklart jag avvika genom att hålla på lokala konkurenten IFK. Detta IFK Sundsvall som idag för en tynande tillvaro på fotbollens bakgård. De har visst gått upp i division 2 (som numera är fjärde nivån i seriesystemet - ur led är tiden...) till nästa år men lär aldrig mer få allsvensk status!

Inom lokal idrott är det väl bara basketlaget Dragons som det går skapligt för men korgboll har aldrig riktigt lyckats slå rot hos mig.

För ett par år sen hade jag en arbetskamrat som vurmade mycket för basket. (På den tiden hade Timrå den numera legendförklarade Kimmo Kapanen som målvakt.) Arbetskamraten puffade för sin sport med att det ju blir så många mål och jag svarade förstås att det är klart att det blir många mål när man inte har nån målvakt. Jag sa; "Det räcker att ni lånar in Kapanen och offrar en utespelare - sätt Kimmo på korgen och jag kan nästan garantera att han håller nollan!" Då påstod arbetskamraten att jag inte förstod mig på hans favoritsport... Och så är det kanske!

Imorgon ska jag ägna delar av dagen åt att rengöra mitt hem litegrann, det ska bli roligt! Säger vi.....

Sov gott och vakna torrt, mina trogna ordbrukare!

Av Göran - 24 oktober 2009 10:51

Idag är det verkligen höst! Sådär riktigt grått och trist. Ni som läst Sven Nordqvists "Stackars Pettson" för era barn förstår kanske att jag kommer att tänka på den bara av att  titta ut genom fönstret.

Tack och lov är inte min katt på långa vägar så sprallig som Pettssons Findus utan hon låter mig vara ired. Antaglligen tycker hon att det är lika tråkigt som jag tycker.

Tyst och stilla i huset. De två yngsta är hos mamman och den äldsta pluggar inför nästa tenta så hon gör heller inget väsen av sig just nu. Skönt men ovant att det är sååå lugnt!

På måndag ska jag börja jobba igen efter x antal veckor med yngstingen för att få igång hans skolgång. Kan väl inte säga att jag har lyckats ens hälften så bra som jag hoppades innan men en liten bit har vi ju kommit i alla fall. När saker inte går som man tänkt sig tror jag att det är bra om man kan glädja sig lite åt de framsteg som ändå gjorts.

Och visst har det väl gått framåt även om jag skulle önska att det gått betydligt bättre.

Men det ska i alla fall bli skönt att komma tillbaka till "gruvan"! Och det blir mjukstart för de tre första dagarna ska jag vikariera i portvakten. Så då får jag åtmiinstone mitt lystmäte när det gäller att träffa folk för där gör man det hela tiden. Såväl i levande livet som per telefon!

Ungarna har höstlov så de kommer att vara hemma i veckan.

Sen är det visst haloween också nästa helg... Märkligt att detta amerikanska påfund tycks ha etablerats som tradition även här i Sverige. Vad ska vi införa härnäst, tro? Thansgiving, kanske! Eller börja fira 4;e juli? 

En god vän tror att haloween blivit populärt p.g.a barnen. Att det är för att de gillar att klä ut sig och knacka dörr för att tigga godis. Och visst är det en del av det hela men sanningen är ju förstås att köpmännen älskar såna här helger då de kan lura på oss en massa extra onödigheter som vi inte köper annars.

De annonserar stort och pyntar butikerna för att underblåsa yran och tjänar förstås pengar på det. Och eftersom vi vanliga dumskallar så gärna låter oss luras så funkar det.

Nej, insidan av mitt huvud verkar inte vara i toppform idag. Undrar om det kan hjälpa om jag besöker min kurdiske frisör och fixar till utsidan av skallen en aning...

Får konsultera mitt konto och se om jag har råd att slanta upp hela 150 bagis som det kostar....

Hoppas ni, mina kära ordbrukare, får en trevlig helg! Jag måste hitta på nåt nu för att inte dö av leda...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards