Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av Göran - 25 oktober 2009 19:33

Söndag kväll, fortfarande i lugnets tecken. Regn och rusk ute hela helgen så jag har mest kurat inomhus. Nu börjar "levande-ljus-säsongen" på allvar. Värmeljus förbrukas i rasande fart - tur att IKEA finns där de kostar nästan ingenting! Mysigt med dessa små eldar som lyser upp och värmer i höstmörkret!

Sonen kvar hos mamma till imorgon och därför har jag tillgång till min dator precis som jag vill. Tänkte sitta här och surfa runt till halvnio, då ska jag gå ner och titta på Parlamentet.

Imorgon ska jag jobba i portvakten igen. Det var ett tag sen sist! Men nu ska jag vikariera där i tre dagar och det ser jag fram emot. Sen är det vanliga jobbet på torsdag och fredag men två dagar borde jag väl klara även om jag är lite ringrostig. Måste försöka börja komma in i mitt nya uppdrag som huvudskyddsombud också så fort som möjligt. En del tankar om vad jag vill åstadkomma har mognat fram under min frånvaro och nu ska vi se om jag är karl nog att sätta dem i verket.

Det innebär troligen en del övertid eftersom jag måste ut på alla fem skiftlagens APT-möten och presentera mig och mina idéer. Dessa möten har de oftast före nattskift, d.v.s mellan kl. 16-18 men det löser sig säkert.

Jag har reggat mig hos "Nix" också och märker redan att säljarsamtalen har försvunnit eller åtminstone minskat. Den som kläckte DEN idéen borde verkligen få Nobelpriset! Tänk att man kan bli av med dessa förhatliga samtal där jag förväntas bytat el- eller telebolag, prenumerera på kalsonger, gå med i bokklubbar eller köpa diverse lotter!

Fast jag vet inte vilket pris det skulle handla om. Litteratur, fysik och kemi går ju bort direkt. Fredspriset har de ju redan gett till Obama annars är det kanske det som kommer närmast. För "Nix" har faktiskt gjort min värld en aning bättre! Tackar offentligt på detta sätt och hoppas att upphovsmannen (eller kvinnan) läser detta och tar till sig berömmet.

Så nu får bokklubbar och andra ringa till andra men jag slipper dem! Om ni, mina trogna ordbrukare surfar in på http://www.nix.nu så kan ni läsa er till hur era liv kan förbättras lika mycket som mitt! Lycka till!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards