Alla inlägg den 29 mars 2015

Av Göran - 29 mars 2015 13:20

Natten som gick är årets favoritnatt för en skiftarbetare. Jag och mina kolleger på skiftlag fem jobbade "bara" elva timmar men fick betalt för tolv. Så skulle varje nattskift vara.

Skiftgången och allmän trötthet har dessutom gjort att jag ligger efter i de få TV-program jag vill titta på. Var för trött för att orka ens Mia Skäringer och "Ack Värmland" i fredags. Och detsamma gällde förstås Skavlan som gick ungefär samtidigt i annan kanal. Där släpptes tydligen Jimmy Åkesson fram för att berätta att han ska börja provjobba.

Arbetspröva är ju ett annat ord för samma sak och det ska han alltså göra på halvtid till att börja med. Och det är väl bra, kan jag tycka. Då borde han alltså bara hinna med att hitta på hälften så mycket tokerier som annars.

Någon lokal förmåga i P4 Västernorrland tyckte att han istället borde gå ut i närmsta skog för att vila själen och få lugn och harmoni.

Men hallå, säger jag då! Det är SD;s partiledare vi snackar om här!

Har du nån gång besökt en svensk skog om våren så fattar du ju genast att där skulle han knappast trivas. 

Jag menar... Snacka om massinvandring! Det formligen väller ju in särskilt fåglar så här års och det från alla möjliga länder och kulturer.

Ta de där koltrastarna, till exempel! De är ju ruskigt opålitliga. En del av dem fegar ur på höstkanten och drar söderut medan andra, främst i städerna, stannar för att försöka snika åt sig mat som inte är deras.

Svarta är de också! Så vem bryr sig om ifall de sjunger vackert. Riktigt svenska är de då inte...

Så var och en fattar ju genast att riksdagen är en bättre plats för Jimmie. Visst finns det utlandsfödda där också men betydligt färre än i skogen...

Och vad fåglarna beträffar så är det väl egentligen bara talgoxen och blåmesen som är riktigt svenska, de är ju gula och blå åtminstone. 

Några stackars timmar lyckades jag sova efter min första natt men inte var det många. Det är tur att jag bara behöver jobba två nätter åt gången! Och efter den kommande friveckan blir det inga nattskift alls för då är jag utlånad till portvakten eftersom en av tjejerna där ska ha semester. Så veckan efter påsk blir man tillfälligtvis dagtidare igen. Dock med fullt betalt som om jag arbetat nätter!

Men innan dess ska jag ta mig i kragen och åka och köpa en svart rullgardin till mitt sovrum. Det har jag tänkt göra i flera år men nu ska det jävlarimig bli av. Kanske sover jag lite bättre på dagtid då.

Därmed tillönskas de eminenta ordbrukarna en fortsatt härlig söndag i Undersåker, Flurkmark, Fåker och Stöde.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards