Direktlänk till inlägg 29 mars 2015

Mellan nattskift...

Av Göran - 29 mars 2015 13:20

Natten som gick är årets favoritnatt för en skiftarbetare. Jag och mina kolleger på skiftlag fem jobbade "bara" elva timmar men fick betalt för tolv. Så skulle varje nattskift vara.

Skiftgången och allmän trötthet har dessutom gjort att jag ligger efter i de få TV-program jag vill titta på. Var för trött för att orka ens Mia Skäringer och "Ack Värmland" i fredags. Och detsamma gällde förstås Skavlan som gick ungefär samtidigt i annan kanal. Där släpptes tydligen Jimmy Åkesson fram för att berätta att han ska börja provjobba.

Arbetspröva är ju ett annat ord för samma sak och det ska han alltså göra på halvtid till att börja med. Och det är väl bra, kan jag tycka. Då borde han alltså bara hinna med att hitta på hälften så mycket tokerier som annars.

Någon lokal förmåga i P4 Västernorrland tyckte att han istället borde gå ut i närmsta skog för att vila själen och få lugn och harmoni.

Men hallå, säger jag då! Det är SD;s partiledare vi snackar om här!

Har du nån gång besökt en svensk skog om våren så fattar du ju genast att där skulle han knappast trivas. 

Jag menar... Snacka om massinvandring! Det formligen väller ju in särskilt fåglar så här års och det från alla möjliga länder och kulturer.

Ta de där koltrastarna, till exempel! De är ju ruskigt opålitliga. En del av dem fegar ur på höstkanten och drar söderut medan andra, främst i städerna, stannar för att försöka snika åt sig mat som inte är deras.

Svarta är de också! Så vem bryr sig om ifall de sjunger vackert. Riktigt svenska är de då inte...

Så var och en fattar ju genast att riksdagen är en bättre plats för Jimmie. Visst finns det utlandsfödda där också men betydligt färre än i skogen...

Och vad fåglarna beträffar så är det väl egentligen bara talgoxen och blåmesen som är riktigt svenska, de är ju gula och blå åtminstone. 

Några stackars timmar lyckades jag sova efter min första natt men inte var det många. Det är tur att jag bara behöver jobba två nätter åt gången! Och efter den kommande friveckan blir det inga nattskift alls för då är jag utlånad till portvakten eftersom en av tjejerna där ska ha semester. Så veckan efter påsk blir man tillfälligtvis dagtidare igen. Dock med fullt betalt som om jag arbetat nätter!

Men innan dess ska jag ta mig i kragen och åka och köpa en svart rullgardin till mitt sovrum. Det har jag tänkt göra i flera år men nu ska det jävlarimig bli av. Kanske sover jag lite bättre på dagtid då.

Därmed tillönskas de eminenta ordbrukarna en fortsatt härlig söndag i Undersåker, Flurkmark, Fåker och Stöde.

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

29 mars 2015 16:27

Nu var du verkligen i ditt esse och otroligt fyndig och på pricken säker. Nu menar jag dina tankar om fåglarna, de invandrare som vi har som kommer varje år. Svalorna tillhör väl också den sorten som olovande bygger bo i våra lador och uthus. Undrar vad den idioten skulle säga om det. Jag såg inte Skavlan och tur var kanske det så jag slapp reta upp mig men däremot Värmland. Det gav mig glada skratt

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Göran

29 mars 2015 16:30

Svalor? Nej, nej, nej, glöm det! Det ska upp ett sjuhelvetes stort nät längs hela Skånekusten så att de inte har en chans att komma in. Komma här och snylta på VÅRA insekter....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Söndag 12 maj 06:08

Ibland undrar jag om demensen redan börjat smyga sig på mig. Fast om jag bara tänker efter en aning så vet jag ju att det inte är nåt nytt. Att då och då vara lite disträ är kanske en del av min personlighet. Då låter det genast mindre negativt. Bä...

Av Göran - Lördag 11 maj 11:18

Nu är det en tid på året som jag, som barn och tonåring, såg fram emot rätt länge. Eller... Rättare sagt så är det  TVÅ tider på året som jag såg fram emot då. Samtidigt dessutom! Dels är det ESC-finalen ikväll. Stora "Mellon" alltså. Fram till kan...

Av Göran - Onsdag 8 maj 10:20

"Alla klagar på vädret men ingen gör nåt åt det!" Nej, hur skulle vi kunna det? Men klaga kan vi ovh klaga har vi (jag) rätt att göra idag. Maj månad är åtta dagar gammal och utanför fönstren yr det snö i luften.  SNÖÖÖ!!! I MAJ??? Ska det VARA s...

Av Göran - Lördag 4 maj 20:06


Bortrest i några dagar och fick möta våren i sin prydno nere i Södemanland. Men sen jag kom hem till Sveriges midja har det hänt massor här också när det gäller utveckling av ny årstid. Efter två dagar med strålande sol fråb klarblå himmel och förs...

Av Göran - Fredag 3 maj 06:46

Godmorgon på er, kära ordbrukare! Jag har varit på resande fot i några dagar. Kom hem igår eftermiddag efter två dagars besök i Julita i Sörmland. Där bor min storebror, sen några år tillbaka, i ett s.k generationsboende med en av sina döttrar och he...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards