Direktlänk till inlägg 27 oktober 2016
Fantastiskt roligt att stora starka Telia-Sonera bryr sig om att svara på min enkla lilla blogg. Men jagvidhåller ändå att de och några fler aktörer levererar förjävligt dålig service tillbaka till oss kunder. I början av 90-talet deltog jag i en kurs som hette "Personlig kvalitet" och syftade till att främja kvalitetstänkande i allt som hade med arbetet att göra.
Min arbetsgivare ville då bli certifierade enligt kvalitetsmåttet ISO 9002 (om jag minns rätt). Bland mycket annat vi fick lära oss var att allt mer än tre signaler i en telefonväxel var dålig kvalitet. Jag gillar den tanken!
Gillar att man sätter gränser för hur länge man ska behöva vänta på att få svar när man ringer företag eller myndigheter. För JAG förtjänar DEN respekten att de svarar så fort de någonsin kan och hjälper mig med vilka funderingar jag än kan tänkas ha.
Mitt förra blogginlägg handlade om Telia och jag fick verkligen mothugg från dem. Men det är inte bara dem det gäller.
Samma djävla telefonköer finns hos Folksam. Swedbank.Försäkringskassan m.fl så Telia är långifrån värst.
Därför manar jag nu alla som läser att tala om för dessa företag vad ni tycker om deras famösa väntetider varenda gång de tvingar er att sitta 20-45 minuter eller mer i deras telefonköer.
Stackars de människor som måste ta emot dessa missnöjessamtal från oss förbannade kunder som inte tycker att det är ok att sitta med luren mot örat i en halvtimme eller mer. Problemen finns förstås högre upp i organisationen, mkt högre upp! De stackars människor som får ta emot din och min misstänksamhet eller missnöje har ju ingen skuld i detta. De är lika mycket offer som du och jag!
Så... jag bli bara mer peppad! Från och med idag tycker jag att vi alla ska svara att just nu är det många som ringer så fort vi blir uppringda av någon som vill sälja kalsonger, bredband, elavtal eller whatever...
Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign? Det...
Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...
Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 |
||||||||
3 |
4 |
5 | 6 | 7 |
8 |
9 | |||
10 | 11 |
12 |
13 | 14 |
15 |
16 | |||
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 | |||
24 |
25 |
26 |
27 | 28 |
29 | 30 |
|||
31 | |||||||||
|