Alla inlägg den 30 oktober 2018

Av Göran - 30 oktober 2018 07:41

Till min förvåning ser jag i dagens lokalpress att Timrås tänkta toppvärvning, Mattias Guter, lämnar oss efter bara tolv spelade seriematcher. I våras var han bäste spelare i kvalet. Fast då hos motståndarna Karlskrona.

Därför var jag väldigt nöjd i våras då Timrå IK lyckades få hans namn på kontrakt. En utpräglad målskytt behöver alla lag men särskilt en nykomling i serien som TIK.

Hittills har han dock inte levererat på det sätt jag kanske hoppades. Några mål har han gjort men inte många. Ändå vill jag absolut inte säga att jag är besviken på hans insats. Jag vet att det tar olika lång tid för olika spelare att liksom komma in i det nya laget och hitta sin roll. Och Guter har jobbat stenhårt i varje match även om han inte fått igång målskyttet. Och nu lämnar han alltså för att stå på motståndarnas sida ikväll och på fredag då Timrå spelar dubbelmöte mot Luleå som blir hans nya klubb.

Vet inte om det är en sparkning eller om det är Mattias själv som inte riktigt trivs. Eller kanske som Sundsvalls Tidning skriver idag att man bryter kontraktet i samförstånd. "Alla äktenskap blir inte lyckliga" säger Timrås sportchef, Kent Norberg enligt ST.

Men min nyfikenhet vaknar förstås. Kan det vara så att man, genom att släppa Guter, vill frigöra löneutrymme för att ta in någon annan som man tror kan höja slagstyrkan på laget? Hur som helst så önskar jag Mattias Guter allt gott i sin fortsatta karriär och ber hövligt att han inte får igång målskyttet i Luleå förrän efter dubbelmötet med oss.

Timråmatch ikväll alltså och imorgon är det GIF Sundsvalls tur att synas på TV. Ett GIF som gör sin bästa säsong i allsvenskan och just nu parkerar på en sjätteplats. Ett GIF där för bara lite mer än ett år sedan många krvde tränarparets avgång. Jag var själv en av dem. Men jag har också gjort avbön här i bloggen och bett dem båda om ursäkt. Det svänger fort i sportens värld- Hjälte idag - var mans niding imorgon!

Idag ska jag besöka företagshälsovården och deras sjukgymnast. Jag tycks ha drabbats av en muskelinflammation i höger axel och överarm. Har gått och haft ont så länge nu och det vill inte ge med sig så det är dags att skaffa hjälp med det. Jag har haft ungefär likadant för lite drygt tio år sedan och då fick jag behandling med elström, värme och massage. Minns så väl när jag gick hem efter den första behandlingen, helt smärtfri. För 3-4 timmar ungefär.

Sedan kom smärtan tillbaka. Men efter kanske 6-7 tillfällen så gick det över helt.

Så nu hoppas jag att Susanne ska kunna fixa till mig lika bra som hennes företrädare gjorde på 00-talet.

Några bitar lax ligger och tinar i kylen och jag tänker göra det enkelt för mig när det blir dags för middag. Fick tips för ett tag sedan att köpa ABBA;s färdiga gratängsås. Ni vet, de där blå foliepåsarna som man häller över fisken innan man kör in den i ugnen. Citronsås till lax heter den jag ska använda idag. Salt och peppar och 20 minuter i ugnen så är det klart. En krispig sallad och lite ris blir tilltuget. Rekommenderas varmt om du inte prövat.

Innan allt det där med sjukgymnast och middag ska jag dock åka till Birsta om en stund och inta frukost på "Det Stora Blå" (IKEA). Försökte igår att locka med min tama husmekaniker men han var så upptagen så jag åker själv. SÅvid anu inte "lillpojken" vaknar innan jag sticker och vill följa med.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards