Alla inlägg den 31 oktober 2018

Av Göran - 31 oktober 2018 22:23

Ännu en frivecka till ända. Just denna kändes kort. FAST jag varit helt ledig i sex dagar. Inget extrajobb eller personalmöten. Enda gången jag hade ärende till "Gruvan" var för att besöka sjukgymnasten igår. Så nu har jag fått diagnosen bekräftad - inflammerade muskelfästen framför allt i höger axel. Jag har påbörjat behandlingen i form av antiinflammatorisk gel (Voltaren). Inte märkt just någon skillnad ännu men det tar kanske lite tid.

Annars... så går inte mina favoritlag så bra just nu. Igår kväll fick jag se Timrå åka på sin första förlust i hemmarinken får säsongen. Luleå var tyngre, vassare, starkare och effektivare och vann med 5-3. 

Timrå var dock aldrig utspelade utan hade lite felstudsar bara. Nytt möte lagen emellan imorgon kväll i Luleå och jag har absolut inte gett slaget förlorat på förhand. Ibland studsar det "med" och ibland emot!

Giffarna gästades av Hammarby ikväll och matchen var jämn även om "Bajen" gick ifrån till ledning med 3-0. Men GIF fick en straff (feldömd enlikgt min bedömning så det är ju tur att det inte var jag som var domare) strax efter 0-3-målet. Den slog Linus Hallenius i mål hur snyggt som helst. Lite senare gjorde samme man även 2-3 och o slutminuterna gjorde Hammarbys målvakt en överjävlig räddning på en fin nick fråm GIF. Ingen poäng, alltså, men spelet såg ganska bra ut ändå. Och kontraktet är ju redan sedan länge säkrat för allsvenskt spel även 2019.

Och jag måste än en gång berömma Hammarbys fantastiska supportrar.

Oftast när GIF spelar hemma står det en liten klick hängivna bortafans på "västra stå" och hejar lite tamt. Oftast typ 15-20 personer. Men när "Bajen" kommer på besök så är det med 3-4 busslaster som trimmat sångrösterna och hörs hela matchen igenom. Vad kul det måste vara att spela i ett lag med såna fans! Och det är inga hatramsor mot hemmalaget utan de bara stöttar sina egna. Det gillar och respekterar jag! Tänk er själva att stiga på en buss och åka 40 mil norrut på oktobers sista dag och stå där i regn och blåst för att ´heja fram sitt lag! Strongt, Bajensupportrar!

Just nu, i skrivande stund är deras bussar förmodligen någonstanns mellan Söderhamn och Gävle men eftersom de tog tre poäng är säkert stämningen god. Och de hoppas säkert, liksom jag, att Östersund slår AIK imorgon så att drömmen om SM-guld till "Söderbröderna" får leva ett tag till.

Arbetsdag imorgon och jag får försöka att jobba så skonsamt jag kan med min onda axel. Dags att säga godnatt nu och krypa mer mellan lakanen.

Sov gott kära ordbrukare i slott och koja från Nusnäs till Bondsjöhöjden, Surte och Laholm.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards