Alla inlägg den 4 augusti 2019

Av Göran - 4 augusti 2019 21:00

Nyss satt han här bakom mig i fönstret och tittade till synes längtansfullt ut mot friheten. Jag associerade genast till låten nedan. "Katt i fönstret" av och med Lundell. Men först tänkte jag ta en bild att lägga ut också för han var så stilig där han satt rak i ryggen och med öronen på helspänn. 

Min "aj-fån" låg och ligger på laddning men kameran hittades ganska fort. Inte tillräckligt fort dock för när jag vände mig om var han inte kvar, kattoxen.

Men låten finns kvar och jag lägger ut den nedan för att visa dem som inte lyssnat så mycket på min husgud att han är så mycket mer än Öppna landskap, Kär och galen och När jag kysser havet. Just den här finstämda sången tar jag fram då och då och den för alltid mina tankar åt samma håll. Mitt livs kärlek (och då talar jag INTE om madame Citroen).

Frasen; "Jag höll dig hårt, jag behövde dig men du behövde nåt annat..." beskriver precis hur det var mellan oss. Vi hade inte samma känslor, samma planer eller samma önskningar.

Ännu en ganska okänd Lundellare. Jag har ju lagt  ut en och annan vid det här laget. Och fler lär det bli eftersom jag tycker att så många av hans låtar förtjänar mer uppmärksamhet än någon radiokanal ger dem. När de spelar Uffe i radon handlar det nästan alltid om en handfull sånger som spelats tusen gånger redan. Kanske någon av mina ordbrukare lyssnar med likadana öron som jag och upptäcker vilken fantastisk textförfattare han är. Och då har jag väl kanske gjort henne eller honom en tjänst?

Helgen är nästan över och jag börjar fundera på att krypa ner mellan svala lakan. Sovrumsfönstret står på glänt och det är inte stort mer än 16-17 grader utanför. Vilket ger ett ganska behagligt svalt rum att sova i för någon som får nog av värme när han jobbar i ordinarie befattning.

SÅ sov gott och vakna torrt, kära ordbrukare i Sangis, Österfärnebo, Karlholmsbruk och Gäddede. Vi ses!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards