Direktlänk till inlägg 29 augusti 2020

Slarvigt GIF Sundsvall

Av Göran - 29 augusti 2020 21:48

Det är dagar som idag som jag påminner mig själv om att jag ju egentligen inte är GIF-supporter från början. När laget åker ner till Eskilstuna för att möta seriejumbon AFC på bortaplan men agerar som om de aldrig hade någon egentlig plan för hur matchen skulle kunna vinnas. Ett riktigt bottennapp i min bok även om man "bara" förlorade med uddamålet. Det är liksom inte DET som oroar utan mer det faktum att det springer omkring en hoper yra höns därute på planen utan tydlig struktur eller vilja att göra rätt istället för att göra fel.

Inte många Giffare får godkänt efter lördagens insats mot sista laget i tabellen. Målvakt Andersson kunde i och för sig knappast göra något åt något av målen och han stod ju faktiskt för en hel räcka svetiga räddningar så honom klandrar jag inte.. Men backlinjen... där kan jag inte godkänna någon även om jag är snäll. Samma gäller mittfältet även om jag gillar det Paya Pichka visar upp när han kommer in istället för skadade Tobias Eriksson.

I anfallet var det bara Pontus Engblom som ikväll gjorde sitt tolfte och trettonde mål i serien och toppar skytteligan i överlägsen still som kan få betyget 3 som i godkänt men inte så mycket mer.

Nej, GIF, bättre takter måste till om ni inte vill gå samma öde tillmötes som mitt egentliga favoritlag IFK Sundsvall. Som numera huserar i gärdsgårdsserierna på lokal nivå.

Fär väl trösta mig med att Timrå klappade till ärkefienden Modo på bortaplan igår och vann med 4-0 i säsongens första träningsmatch. Glädjande förstås även om jag så väl vet att försäsong är en sak och seriespel en annan.

Imorgon är det söndag med allt vad det innebär och planen är att komma iväg till skogs och leta svamp. Hittar jag ingen svamp bli det fläskfilé med färsk pasta och gorgonzolasås till middag så jag är liksom helgarderad.

Det kan alltså mycket väl bli sås av nyplockad svamp till den färsta pastan också.

Vi får se, kära ordbrukare i Tanumshede, Hunnebostrand, Arjeplog och Lönshult. Ha det!


 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

30 augusti 2020 10:20

Här finns det ingen svamp utom karljohan och den är maskäten så in i norden. Brukar väl finnas lite grann i alla fall men inte ännu. Det låter ju som om du har en plan b vad gäller maten och det verkar vara jättegott. Du är ju en hejare på att laga god mat och hitta på grejor. Jag har en korvsnurt i kylen så det blir inte häftigare än så.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Göran

30 augusti 2020 10:55

Ger man en korvsnutt lite kärlek och omsorg och trevligt sällskap kan också den bli till mat för gudar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 27 mars 19:23

Måndagen och tisdagen liksom bara försvann. Och snart har väl även onsdagen följt i deras spår. Det grämer mig en aning att när jag nu äntligen hittade ett sätt att se all ishockey i hela Europa och även i Nordamerika helt gratis så är favortlaget ut...

Av Göran - Tisdag 26 mars 09:50

God Tisdagförmiddag på er, kära ordbrukare! Den här dagen började  tidigt. Redan halv fem vaknade jag utan att kunna somna om. Låg dock kvar ändå i en halvtimme innan naturen krävde uppstigning. En dusch och en kopp kaffe och sen byta lakan i sänge...

Av Göran - Fredag 22 mars 11:29

Nu är han äntligen här, mitt allra första barnbarn! Han skulle ju ha kommit igår egentligen men han tog sån tid på sig att det hann bli fredag. Lik sin pappa är han och givevis det mest fantastiska barn som någonsin fötts! Precis som ALLA barn både f...

Av Göran - Torsdag 21 mars 11:42

Jamen, det har ju liksom bllvit lite av en tradition att jag lägger ut "21/3" av och med Dan Hylander och Raj Montana Band när datumet infaller. Den har passerat 40-stecket och Dan själv fyller sjuttio i år om jag inte minns fel. Men både han och låt...

Av Göran - Onsdag 20 mars 14:15

Det där med att åka kollektivt kanske inte är så dumt i alla fall! Imorse efter duschen kände jag hur tjockt mitt hår började bli och grämde mig lite över att jag f.n har lånat ut bilen till yngstingen. Men han behöver den ju mycket mer än jag för at...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards