Direktlänk till inlägg 30 januari 2022

Söndag på Sveriges midja - 2

Av Göran - 30 januari 2022 20:03

Söndagen fortsatte på Sveriges midja liksom i resten av världen och den fortsatte med en thriller av värsta sort. Ett drama på hög nivå! Jag talar förstås om EM.finalen i handboll i Budapest mellan Sverige och Spanien. Jag pendlade mellan hopp och förtvivlan i sextio minuter där lagen följdes åt målmässigt. Tror inte att varken vi eller spanjorerna någonsin ledde med mer än två mål. Och precis då slutsignalen kom fick Sverige ett straffkast. Som Ekberg satte i mål och gav oss vårt första mästerskapsguld på tjugo år.

Hjältarna var många denna afton. Förutom Ekberg ska nämnas Gottfridsson, Darj och Bergendahl. Samt den allra största hjälten för dagen i mina ögon, målvakten Andreas Palicka. Flera sanslösa räddningar från honom höll oss kvar i matchen när nerverna kröp utanpå tröjorna på några svenskar. Så jag utnämner härmed Palicka till hjälte nummer ett!

Kyckling blev det till middag idag med steakhouse fries från Lidl och bea-sås. Fullt godkänd söndagsmiddag!

Och vad Farmen beträffar så har jag tjuvtittat i förväg UTIFALL det skulle blivit förlängning i handbollsmatchen. Där visade det sig att "buset" som storbonden m.fl hittade på åt Arre inte retade upp honom det minsta. TVärtom skrattade han bara åt det. Tinget gick inte som jag hade önskat och nu misstänker jag att Mikaela väljer någon ur pakten som ny storbonde. Det får vi se imrgon men jag hoppas att hon väljer att röra om i grytan lite och gör ett val ingen kunnat förutse. Gotlänningen, vars namn jag glömt just nu, har blivit lite av en favorit hos mig men hos storbonden och hans anhang verkar han vara hatobjekt nummer ett bara för att han gillar rent spel.

Iofs anser jag ju också att ingen ska förvänta sig rent spel när man går in i en sån tävling så kanske är han lite naiv. Mitt tips är dock att han är nästa veckas förstekämpe. Givetvis beror detta på vem som blir storbonde. Blir det en vecka till för regerande storbonde eller sätter Micaela sin överkvinna i Tinget, Helene, som chef?

Imorgon kväll vet vi, kära ordbrukare i Jönåker, Ljusdal, Katthammarsvik och Kårböle! Nu ska jag se på Talang från igår via streamingtjänsten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Söndag 28 april 07:29


  Nu har jag provsmakat! I somras hittade jag ju ett fabrikat av surströmming som jag aldrig ens sett eller hört talas om. Och än mindre smakat. I den FB-grupp för surströmmingsfantaster som jag är medlem av kom flera vitt skilda recensioner av ...

Av Göran - Onsdag 24 april 13:19

Onsdag. Mitt i veckan. Lill-lördag. Eller pig-lördag som några kallar det. Och äntligen har vi fått lite mer än enstaka plusgrader här på Sveriges midja. Efter 3-4 frostnätter och bara en eller två grader över noll om dagarna känns det skönt att slip...

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards