Alla inlägg den 10 april 2009

Av Göran - 10 april 2009 19:00

... har jag ju inte men det känns så! Häromdagen när jag kom hem från jobbet hade min son lyckats krascha både min och sin egen dator. TROTS att han enligt egen utsago "inte hade gjort nåt fel". Nej, de kraschade väl av sig själva, kan jag tro...

Men nu har jag formaterat om hårddisken till originalkonfigurationen och "burkan" är pigg och rask som en våryster kalv på grönbete. Elaka virus och trojaner som saboterade förut är bortjagade och jag och Acer gör allting mycket snabbare än på länge. De allra ondaste varianterna av malware-program hade till och med slagit ut mitt antivirusprogram och det gick inte att ta bort och installera om heller.

Men nu är den ren och frisk igen!

Tänk om man kunde formatera om sig själv också! Vrida tillbaka kroppens åldrande sådär 25-30 år. Jävlar vilken viktminskning det skulle bli till att börja med - då var man ju slank och stilig. Nu är man väl på sin höjd "och"...

Men.... vem vill backa sitt förstånd så mycket? Erfarenheter och kunskap vill man ju gärna ha kvar. Kanske man kan undanta den partitionen på kroppens minneskort.

Fast... det är väl bara en tidsfråga innan det blir möjligt. För den som har råd att betala! Det var ju just det, förstås.... "När vällingen regnar från himlen så har den fattige ingen sked!" Lika bra att fortsätta förfalla, kroppsligen och andligen! Ha en fortsatt fin långfredag, landsmän och kvinnor och barn! Var ni än bor!

Av Göran - 10 april 2009 08:33

Idag är det långfredag! När jag var barn var det också verkligen lååååååångfredag, minns jag! Inte så hiskeligt länge sen men ändå en evighet, känns det som...

Då var den här dagen pest och pina! Ingenting - och jag menar verkligen ingenting- var öppet. Inga affärer, kiosker eller ens bensinmackar! Och oftast var de flesta av mina kompisar bortresta till stugor eller släktingar så man hade minimalt med sysselsättning den dagen. Dessutom var det vanligtvis "mitt-emellan-väder". D.v.s slaskigt och blött så att man varken kunde ägna sig åt vinter- eller barmarksaktiviteter. Inte heller visade den enda TV-kanalen nåt jag ville titta på den dagen. Det var liksom meningen att man skulle ha tråkigt på långfredagen.

När det förändrades vet jag inte riktigt, det skedde antagligen gradvis. Men jag kan ju säga att jag inte precis längtar tillbaka till den tidens långfredag. Allt var alltså inte bättre förr!

Idag ska jag utkämpa några slag i det eviga kriget mot dammråttorna och annan smuts. Sen blir det nåt med kyckling till middag, vad vet jag inte än.

Och därmed önskar jag världens människor en skön dag!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards